قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز در لحظه مخابره این گزارش ( ساعت ۱۸) به چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۹۴ هزار تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار در حال حاضر معادل یک میلیون و ۷۰۷ هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۹۴ هزار تومان قیمت دارد.

امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۱۲ دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا در بازار امروز خاطرنشان کرد که اگر بازار ارز به درستی کنترل شود، روند اخیر کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه پیدا می‌کند.

نرخ ارز مسافرتی ۱۰۰۰ تومان بالا رفت

اما در بازار ارز تا ساعت ۱۳ امروز (۲۷ آبان)، نرخ یورو مسافرتی در بانک‌ها حدود ۱۴ هزار تومان بود که نسبت به روز گذشته ۱۰۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد.

شعب ارزی بانک‌ها در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا ۵۰۰ یورو برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف هزار یورو به سایر کشورها ارائه می‌کنند که قیمت این ارز نیز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۳ هزار و ۶۱۷ تومان بدون احتساب کارمزد بوده که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل قیمت فروش هر یوروی مسافرتی به ۱۴ هزار و ۵۲ تومان می‌رسد. این نرخ امروز نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد. البته نرخ خرید یورو مسافرتی در بانک‌ها ۱۰۰۰ تومان کمتر از نرخ خرید آن در بازار آزاد است.

افزایش ۸۰۰ تومانی نرخ خرید دلار در بانک‌ها

همچنین امروز نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۸۱۸ تومان بوده است. از سوی دیگر، نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روزهای گذشته با افزایش همراه بوده و بانک‌ها امروز هر یورو را در زمان انتشار این گزارش، ۱۳ هزار و ۴۹۴ تومان خریداری می‌کردند. این در حالی است در روز گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها حدود ۱۱ هزار تومان و یورو ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است. به این ترتیب می‌توان مشاهده کرد که قیمت خرید دلار در بانک‌ها حدود ۸۰۰ تومان افزایش داشته که متاثر از افزایش قیمت ارز در بازار آزاد است.

همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۶۰۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۵۵۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.