حجت الاسلام سید رضا سیدحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تصادف دکتر نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی و تاج‌الدین مدیرکل امور حقوقی و پارلمانی وزارت رفاه، اظهار کرد: این حادثه جنبه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها بحث خود تصادف است که در شعبه ششم بازپرسی در حال رسیدگی می‌باشد.

وی افزود: در کارشناسی اولیه راننده تریلی، راننده لندکروز و اداره راه هر سه به عنوان مقصر اعلام شدند که دلایل آن بی احتیاطی دو راننده و نقص راه اعلام شد و چون به این نظریه اعتراض شده، هیأت کارشناسی فرستاده می‌شود تا این موضوعات را بررسی کند.

دادستان گرگان خاطرنشان کرد: موضوع پزشکی قانونی هم در خصوص این موضوع مطرح است که باید در رابطه با علت تامه فوت نظر بدهد، همچنین موضوع مطرح دیگر دیر رسیدن آمبولانس است که این موضوع نیز به طور مجزا در حال رسیدگی می‌باشد.

سیدحسینی در خصوص اینکه آیا در اسکورت مدیران تأمین اجتماعی قصوری وجود داشته است، گفت: دادسرای نظامی باید به این مسأله رسیدگی کند که آیا قصوری در این زمینه انجام شده یا نه که دادسرای نظامی هم اعلام کردند این موضوع را بررسی می‌کنند.

وی در رابطه با موضوع مطرح در رابطه با نواقص جاده‌ای تصریح کرد: از سال گذشته در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان ۱۰ نقطه حادثه خیز تعیین شده که قرار بود این مشکلات رفع شود ولی به دلیل کمبود بودجه اقدامی صورت نگرفت. یکی از نقاط حادثه خیز همین قسمتی است که حادثه تصادف معاون وزیر راه در آن اتفاق افتاده که در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرا در حال پیگیری آن هستیم تا این نواقص جاده‌ای برطرف شود که این موضوعات جدای از این پرونده می‌باشد و امیدواریم ان‌شاءالله دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

دادستان گرگان گفت: دو راننده تریلی و ماشین سواری در حال حاضر به قید کفالت آزاد هستند. همچنین در رابطه با متهم سوم که اداره راه بوده، فعلاً مدیرکل راه و شهرسازی را در این پرونده احضار کردیم و اتهامات اولیه به ایشان تفهیم شده است که ایشان نیز دفاعیاتی در این خصوص داشته‌اند.

سیدحسینی افزود: باید ببینیم مقصر اصلی کیست و مسئول مربوطه اصلی شناسایی شود.

وی در رابطه با شایعاتی مبنی بر عمدی بودن تصادف گفت: این شایعات درست نیست و این موضوع تصادف و حادثه بوده که بر اساس تحقیقات اولیه به دلیل بی احتیاطی راننده‌ها و نقص راه رخ داده و به این پرونده نیز مانند سایر پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

دادستان گرگان افزود: به طور جدی پیگیر موضوع نقص راه هستیم که این دوربرگردان‌ها استاندارد شود و دیگر شاهد این حوادث در ورودی و خروجی شهر گرگان نباشیم و این موضوع را در راستای حقوق عامه پیگیری می‌کنیم که در این خصوص اداره راه و شهرسازی نیز برای پیشگیری دعوت و ملزم شدند که در اسرع وقت این موارد رفع شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.