سید حسین نقوی‌حسینی در توضیح جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: این جلسه با حضور حجت الاسلام اژه ای معاون اول قوه قضائیه برگزار شد که در ابتدای جلسه نمایندگان دیدگاه های خود را مطرح کردند.

وی افزود: آقای اژه ای بیان کرد که قوه قضائیه در مبارزه با فساد اعم از دانه درشت ها، دست اندرکاران، مسئولان و غیره مصمم است و با هیچ احدی تعارف ندارد البته عده ای هم تحت عنوان ضرورت حفظ امنیت اقتصادی، ایجاد محیط امن برای سرمایه گذاران و غیره نسبت به برخوردهای قوه قضائیه اعتراض می کنند.

اهم اظهارات نقوی حسینی به شرح زیر است:

*طبق توضیحات ارائه شده پرونده برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول در حال انجام است ولی زمان بر بوده و نیازمند تحقیقات خیلی بیشتری است البته در حال رسیدگی است همچنین پرونده دریافت زمین محمد جواد لاریجانی، یک بار در زمان آیت الله شاهرودی و یک بار هم در زمان آیت الله آملی بررسی شده و در هر دو بار بدون وقوع جرم مختومه شده است.

* آقای اژه ای توضیح داد اعدام دو مفسد اقتصادی به دلیل خرید و فروش ارز و سکه نیست، بلکه به علت افساد و اخلال اقتصادی است. این دو مفسد با اقدامات خود، نظام اقتصادی کشور را دچار مشکل و اختلال کرده اند و میلیون ها نفر از ملت ایران را دچار مشکل در زندگی کرده اند چرا که او قاچاق ارز و سکه کرده بود و این موارد دقیق در حکم آن ها آمده است.

*اژه ای همچنین بیان کرد که اینکه یک مقام دولتی اعم از رئیس جمهور یا معاون اول و هر شخص دیگری تصمیم به واگذاری ارز و سکه در آن شرایط کرده، اولا باید بررسی شود که آیا این تصمیم درست بوده و یا غلط و در ثانی چه کسی باید برای قوه قضائیه این موضوع را اعلام کند تا قوه قضائیه ببیند جرمی اتفاق افتاده یا خیر؟ ما به بخشی از این اقدامات می توانیم ورود کنیم که تخلف شده و جرمی صورت گرفته ولی در زمینه سیاست گذاری ورود نکرده ایم ضمن اینکه قوه قضائیه عوامل اصلی و موثر در این تخلفات بانک مرکزی اعم از معاون، مدیرکل حراست و غیره را دستگیر کرده و حداقل ۹ نفر بازداشت و ۵ نفر تحت تعقیب هستند بنابراین در برخورد با جرم و مجرم با هیچ مقام و جایگاهی تعارف نداریم و قوه قضائیه قطعا ورود کرده و برخورد می کند.

*آقای اژه ای در مورد اظهارات وزیر خارجه درباره پولشویی نیز بیان کرد که ظریف گفت که این کلمات و جملات از نظر شخصی بنده غلط بوده و از طرف یک مقام رسمی مطرح می شود که باید توضیح دهد و اسناد خود را ارائه کند. اینجانب نامه نوشتم و گفتم که اگر این جملات از سوی ایشان است، توضیحات و اسناد وی اخذ شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.