در نشست روز پنجشنبه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به پیشنهاد کانادا مساله تکراری حقوق بشر در ایران مطرح شد و موافقان و مخالفان به ابراز نظر درباره آن پرداختند اما در این میان عبدالله المعلمی که این روزها همه جهان از نقض گسترده حقوق بشر از سوی حاکمان این رژیم سخن می گویند علیه کشورمان سخن پراکنی کرد.

نماینده ایران در این کمیته هم پاسخی محکم به اظهارات سخیف نماینده دائم سعودی ارائه داد و اظهار داشت: حتی ذره ای نجابت باید سبب می شد تا عربستان سکوت اختیار کند و به وعظ ایرانیان در باب حقوق بشر نپردازد اما انتظار نجابت از سعودی که اخیرا ابزار مورد علاقه اش را از شمشیر به اره تغییر داده! توقعی غیرمنطقی است.

وی با بیان اینکه «سعودی هر امیدی را برای دمکراسی در خاورمیانه از میان می برد»، افزود: حقوق بشر و دمکراسی بزرگترین دشمنان حاکمان فاسد سعودی هستند. دولتی که یک اتوبوس پر از دانش آموز را هدفی مشروع تلقی می کند فقط یادآور یک اهریمن است؛ داعش. 

این دیپلمات کشورمان ادامه داد: داعش محصول افراط گرایی سعودی است. داعش کودکان را در سوریه گروگان می گیرد و استادش سعودی، آنها را در یمن می کشد؛ میوه خیلی از درخت خود دور نمی افتد. فقط داعش و سعودی یک اتوبوس پر از دانش آموز را هدفی مشروع تلقی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه «فقط داعش و سعودی مخالفان صلح آمیز را سر می برند»، اضافه کرد: فقط داعش و سعودی قدرت خود را در برانگیختن فرقه گرایی می بینند که یک نمونه آن را چند دقیقه قبل شاهد بودید. فقط داعش و سعودی هر آن کسی را که مثل آنها فکر نمی کند ملحد می دانند. فقط داعش و سعودی هر آنچه از بقیه سنت ها و فرهنگ ها بجا مانده پاک کرده و آنها را کفرآمیز می خوانند. چرا؟ چون از یک تفکر نشات می گیرند. چون ریشه در یک جهان بینی دارند.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصریح کرد: وهابیسم عربستانی تغذیه کننده القاعده، طالبان، داعش و بقیه گروه های عمده تروریستی در جهان بوده است. تعجب اور نیست که همه آنها از پشتیبانی لجستیک، سیاسی و مالی سعودی برخوردار بوده اند. آیا این روشنگر نیست که داعش مقامات خود را با کتاب هایی اموزش می داد که خالق اندیشه تکفیری سعودی آنها را نگاشته است؟

وی تاکید کرد: سعودی چیزی نیست جز یک قلدر زورگو، یک مافیای قبیله ای بدوی، یک الیگارشی فاسد که هم اکنون در یمن مشغول قتل عام است و امیدها برای حقوق بشر و دمکراسی را در کل منطقه سرکوب می کند. 

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه در سال گذشته «همین جا ورود سعودی به تمدن را تبریک گفتم»، افزود: چون که در نهایت در اواخر دومین دهه از قرن بیست و یکم به زن ها اجازه دادند پشت فرمان بنشینند اما اکنون که زنان درخواست کننده این حق ابتدایی به جای فرمان خودرو، پشت میله های زندان نشسته اند آن تبریک هم زودرس بنظر می رسد. 

وی ادامه داد: زودرس است چون که سعودی، اتوبوس پر از دانش آموز را بمباران می کند و بی شرمانه آن را هدفی مشروع می نامد. زودرس به نظر می رسد چون سعودی بیرحمانه روزنامه نگاران شناخته شده و منتقدان صلح امیز را قصابی می کند. 

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد اضافه کرد: زودرس به نظر می رسد چون یک توئیت ساده بی اهمیت (وزیر خارجه کانادا) با عکس العملی وحشیانه روبرو می شود. زودهنگام بنظر می رسد چون مخالفان صلح آمیز همچنان درمعرض سربریدن هستند؛ در معرض سربریدن. بنابراین باید تبریک خود را (برای ورود سعودی به تمدن) پس بگیرم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.