یورونیوز گزارش داد، یوشیتاکا ساکورادا، وزیر جدید امنیت سایبری ژاپن که ۶۸ سال سن دارد به قانونگذاران ژاپنی گفت: «از ۲۵ سالگی و از زمانی که مستقل شدم، برای کارهایم به کارکنان و منشی‌هایم دستور داده‌ام و هرگز از کامپیوتر استفاده نکرده‌ام.»

ساکورادا ماه گذشته و در جریان ترمیم کابییه از سوی شینزو آبه نخست وزیر بعنوان وزیر امنیت سایبری انتخاب شد. او همچنین مدیریت بازی های المپیک وپارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز برعهده دارد.

دستپاچگی این وزیر هنگامی که تلاش داشت به سوال نمایندگان پارلمان درباره استفاده از USB در نیروگاههای هسته‌ای پاسخ دهد نیز باعث شگفتی نمایندگان شد.

ماساتو ایمه نماینده جناح اپوزیسیون پارلمان ژاپن در این ارتباط گفت: «باورکردنی نیست کسی که کامپیوتر را لمس نکرده است مسئول سیاست‌های سایبری است.»

این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی موضوع طنز و انتقاد شده است. یک کاربر توئیتر نوشته است: «اگر هکری وزیر را هدف قرار دهد نمی تواند هیچ اطلاعاتی از او بدزدد. در واقع این قدرتمندترین نوع امنیت است.»

با این حال این تنها واکنش حیرت آور وزیر جدید نیست، ماه گذشته او به روزنامه‌نگاران گفت که از برنامه ملاقات با وزیر ورزش کره شمالی در توکیو آگاه نیست. با این حال وی بعد سریعا با کمک دستیارانش سخنش را اصلاح کرد و گفت بله چنین برنامه ای وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.