روندی که پرسپولیس در این فصل تاکنون طی کرده، خطی میان حماسه و تراژدی بوده. تراژدی اش آنجا بود که پرسپولیس با پنجره ای بسته پا به فصلی گذاشت که در آن باید با غول های آسیا رو به رو می شد. عبور از الدحیل و السد که بی تردید آماده ترین تیم های منطقه غرب قاره بودند و رسیدن به فینال هم از بار تراژیک روند حرکت سرخ ها کم نکرد. مصدومیت های شدیدی که گریبان حسین ماهینی و محمد انصاری را گرفت و آن ها را تا پایان فصل خانه نشین کرد، هزینه سنگینی بود که سرخ ها برای مدعی ماندن در لیگ و فینالیست شدن در آسیا پرداختند.

هزینه ای گریزناپذیر برای تیم خسته و ناقص پرسپولیس که آن ها را در تاریخ جاودانه کرد.

حالا اما با پایان پروژه ماجراجویی آسیایی، پرسپولیس مانده و تیمی خسته و خالی که باید هرجور شده خود را به نیم فصل برساند و تا آن موقع دوام بیاورد. با پایان جام ملت های آسیا در اواخر دی یا اوایل بهمن و شروع نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر، پرسپولیس می تواند از بازیکنان جدید خود که در ابتدای فصل با آن ها قرارداد بسته و یا قرار است در نقل و انتقالات نیم فصل جذب کند، استفاده کند.

 این روزها اما پرسپولیس خود را آماده می کند تا دیدارهای عقب مانده اش در لیگ را برگزار کند. دیدارهای عقب مانده ای که استارتش از جدال برابر تیم پیکان تهران در ورزشگاه آزادی خواهد خورد. پرسپولیس اما برای این بازی با انواع و اقسام محدودیت ها مواجه است. محدودیت هایی که البته گویا به هیچ وجه قرار نیست مانع برگزاری این بازی در روز دوشنبه شود.

نفرات خارج از دسترس

پرسپولیس در حال حاضر و در اردوی تیم ملی دو بازیکن دارد. علیرضا بیرانوند و احمد نوراللهی دو بازیکن مهم و تاثیرگذار تیم برانکو، این روزها زیر نظر کارلوس کی روش تمرینات خود در تیم ملی را پیگیری می کنند و به زودی هم به همراه تیم ملی عازم قطر خواهند شد تا در دیدار دوستانه ایران مقابل ونزوئلا حاضر باشند به این ترتیب این دو بازیکن غایبان قطعی دیدار پرسپولیس-پیکان خواهند بود.

از طرفی جوانان برانکو به تیم کرانچار هم راه یافته اند. حمیدرضا طاهرخانی و سعید حسین پور، دو بازیکن کم سن و سال تیم پرسپولیس که در لیگ قهرمانان آسیا هم برای این تیم به میدان رفته اند، این روزها در تمرینات تیم امید حاضر هستند و زیر نظر زلاتکو کرانچار کار خود را پی می گیرند.

تیم امید قرار است روز یکشنبه یعنی درست یک روز قبل از دیدار پرسپولیس و پیکان، تهران را به مقصد عمان برای برگزاری دیداری دوستانه ترک کند. با این حال گفته می شود به دلیل وضعیت نامساعد پرسپولیس از لحاظ بازیکن، طاهرخانی و حسین پور با تیم امید به عمان نمی روند و برای این بازی معوقه به اردوی سرخ پوشان اضافه خواهند شد.

به لیست غایبان پرسپولیس باید بشار رسن را هم اضافه کرد که این روزها در اردوی تیم ملی عراق به سر می برد.

نفرات در دسترس

در چنین شرایطی باید منتظر جدیدترین و ناشناخته ترین ترکیب ممکن در پرسپولیس بود. پرسپولیسی با ۱۱ بازیکن نسبتا جدید و همچنین نیمکتی خالی تر از همیشه.

 بوژیدار رادوشویچ در درون دروازه می ایستد، شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی در دفاع میانی حضور خواهند داشت، محسن ربیع خواه احتمالا دفاع راست و شایان مصلح دفاع چپ خواهد بود.

در خط هافبک کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی بازی می کند و در جناح چپ و راست احسان علوان زاده و آدام همتی حضور خواهند داشت و نوک لوزی احتمالا به سیامک نعمتی سپرده می شود.

تنها پستی که قرمزها تغییری در آن نخواهد داشت خط حمله خواهد بود؛ جایی که علی علیپور و گادوین منشا بازی می کنند و امیدوارند در بازی با پیکان موفق به گلزنی شوند. اما روی نیمکت تقریبا هیچ بازیکنی وجود نخواهد داشت و تنها ابوالفضل درویش وند و شاهین عباسیان نیمکت نشین خواهند بود.

به این نفرات می شود امید عالیشاه را هم اضافه کرد. عالیشاهی که به دلیل مصدومیت دیدار برگشت فینال را از دست داد و حالا در تلاش است خود را به بازی با پیکان برساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.