محمد امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران ضمن اشاره به حدیثی از امام عسکری (ع) گفت:‌ این حدیث می‌فرماید کسی که خیر زراعت کند، خیر درو می‌کند و کسی که شر بکارد، ندامت درو خواهد کرد. کشاورزان هرچه درو کنند، همان را درو خواهند کرد.

سودجویی نباید در کشوری مثل جمهوری اسلامی شود

وی با قرائت احادیث دیگری از امام عسکری (ع) اظهار داشت: امام عسکری (ع) به شیعیان و به ما ملت ایران و شیعیان جهان چنین فرمودند که اگر ورع داشتید، در سخن راستگو بودید، امین بودید و خلق نیکو با مردم داشتید، گفته می‌‌‌‌شود این شیعی است و این من را خوشحال می‌کند. می‌فرمایند تقوا داشته باشید و زینت ما باشید. سپس می‌فرماید ای شیعیان مودت‌ها را به ما بکشانید، طوری عمل کنید که دل‌ها به ما کشانده شود و مردم به ما علاقه پیدا کنند. دل‌ها را با عمل‌تان به سوی ما جلب کنید و بدی‌ها را از ما دور کنید تا نگویند شیعه علی (ع) تهمت می‌زند و به قانون احترام نمی‌گذارد.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری با تاکید بر اینکه امام عسکری (ع) می‌خواهد دل‌های جهان را به خود بکشد و این با تقوا امکان‌‌‌پذیر است، تصریح کرد: باید زندگی و اعمال خود را با این عزیزان تطبیق دهیم. نباید در کشوری مثل جمهوری اسلامی سودجویی شود. این سودجویی‌‌ها، کلاهبرداری‌‌‌‌ها و احتکارها و اینکه سکه و دلار قیمت را بالا ببرد و پایین نیاورد، این کار شیعه و مومن نیست. در تولید احتکار و خیانت نکنید. تولید را خوب انجام دهید و به مردم عرضه کنید تا بدانند جنس زیاد است و گران نشد. احتکار کار شین است. یعنی آن چهره واقعی ائمه اطهار (ع) را نشان دهید.

مسئولان در مسائل اقتصادی ریزبین و جدی باشند

امامی کاشانی با اشاره به مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قوه قضائیه مسائل اقتصادی را دنبال می‌کند که این پیگیری‌ها با موازین شرعی انجام می‌شود. همچنین در نیروی انتظامی تلاش بسیاری انجام می‌شود و باید از آن‌ها تشکر و قدردانی کرد و خسته نباشید گفت. تلاش باید به شدت انجام شود و مسئولانی هم که دست‌اندرکار هستند باید در مسائل اقتصادی ریزبین و جدی باشند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن ابراز داشت: اکثر تفاسیر را ببینید. محاربه فقط جنگ خونین نیست ولی در روایات غارت اموال و اختلال در نظام زندگی هم آمده است. این مسئله، نظام اقتصادی یک کشور را با مشکل روبرو کرده که دشمنان ما مثل ترامپ که جنگشان رسانه‌ای است و با دروغ‌‌‌‌پردازی می‌خواهند خود را موفق نشان دهند، چنین عمل می‌کنند. اگرچه رژیم امریکا ظالم بوده اما تاکنون چهره هیچ رئیس‌‌‌جمهوری در امریکا کریه‌‌‌‌تر از رئیس‌‌جمهور فعلی آنها نبوده است.

دنیا به جمهوری اسلامی با امانت نگاه می‌کنند

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: این را باید به قضاوت دنیا گذاشت. فسادهای دنیا و این همه جنگ از چیست؟ جنایات آل سعود و صهیونیست‌ها از کجاست؟ در این خیانت و جنایت بدترین جلوه را دارید، آنگاه با تبلیغات خود را بزرگ می‌کنید؟ با اینکه امتحان‌تان را دادید و در آن مجمع عمومی که گفتید بهترین رئیس‌‌‌جمهور هستم، همه به شما خندیدند. آنگاه علیه کشور ما جنگ رسانه‌ای دارید و می‌خواهید سرپوش بر جنایات خود بگذارید.

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه تمام دنیا به جمهوری اسلامی با امانت نگاه می‌کنند که با فضیلت است و نظامی صادق و امین است و خیانت نمی‌کند و نمی‌خواهد در جایی خون‌ریزی کند، بیان کرد: حق و باطل از ابتدا در جنگ بوده‌اند اما خدا همیشه حق را حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی بر حق بوده و این حمایت خداست. حمایت پدران و مادران و شهیدان در این جهت اثر داشته است. این نظام آفرینش است که وقتی در راه خدا کار کردی خدا کمک می‌کند. نص خدا را نمی‌توانید از بین ببرید و هرروز منفور‌‌تر می‌شودید.

آدم باید دلسوز جامعه باشد

وی به سالروز علامه طباطبایی و موضوع کتابخوانی اشاره کرد و یادآور شد: اینکه اینترنت را باز کنیم و رساله‌ای را از روی اینترنت بنویسیم، دانش را بالا نمی‌برد. البته خوب است. فضای مجازی کمک می‌کند و در جست‌‌‌وجو موثر است اما کتاب است که کسی که دارای فضل است، مثل علامه طباطبایی را به سوی کتاب پیش می‌برد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: من نسبت به مصلی و مدیران مصلی که چه مشکلاتی دارند، کار ندارم اما مدیریت باید جوری باشد که همه جهات معلوم شود یعنی روزی که سرد یا گرم است، صاحبان مصلی که نمازگرانانند به زحمت نیافتند. جایی که نیاز است مدیریت جوری شود که در گرما و سرما اذیت نشوند. اگر کار برای خودتان بکنید، همان فکر و کار لازم است اما کار برای اجتماع به غیر از فکر و عمل دلسوزی هم می‌خواهد. آدم باید دلسوز جامعه باشد و اگر اینطور بود کارها به نتیجه می‌رسد و اگر نبود در کار انسان برکت نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.