روزنامه گاردین نوشت، جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا، که به انگلیس سفر کرده است روز گذشته در گفتگو با برنامه «فورز تودی» رادیو بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ را به رئیس جمهور بچه خشن تشبیه کرد.

او از «فقدان رهبری در سطح جهانی» سخن گفت و افزود: هر کشوری فشار این پوپولیست ناسیونالیستی را احساس می‌کند و در بعضی موارد بسیار وحشتناک است.

وزیر خارجه اسبق آمریکا با انتقاد از حضور نیافتن ترامپ در مراسم روز گرامیداشت جشن پایان جنگ جهانی اول در پاریس گفت: من از اینکه قطرات باران مانع از رفتن رئیس جمهور به مراسم گرامیداشت به پاس احترام کسانی که در زیر باران، گاز، برف و گل و لای جان خود را از دست دادند، شده است ناامید شدم. وی (ترامپ) به همین دلیل (حضور در مراسم) به پاریس رفته بود.

کری افزود: مردم از آنچه که در چند روز گذشته در پاریس اتفاق افتاده خسته شده‌اند و خجالت می‌کشند. ما نمی‌توانیم یک رئیس جمهور بچه خشن داشته باشیم. ما به (رئیس جمهور) جدی نیاز داریم.

او علی‌رغم انتقاد شخصی از ترامپ از حزب خود خواست چندان برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا وسواس نداشته باشند. او گفت مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌های آمریکا باید هر آنچه مناسب است انجام دهد، اما دموکرات‌ها اکنون نباید حتی درباره استیضاح (ترامپ) صحبت کنند. ما باید درباره راهکار‌ها و گزینه‌هایی صحبت کنیم که زندگی مردم را در کشور ما بهتر می‌سازد. 

وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنین احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا به عنوان نامزد حزب دموکرات را رد نکرد و گفت که حدود ۲۰ تا ۲۵ اسامی برای نامزدی مطرح است. تنها اسامی مشخصی که وی ذکر کرد جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، و مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک، بود اما اضافه کرد که افراد با استعداد زیادی در حزب هستند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.