سردار حسین سلامی امشب ‌در یادواره سه شهید مدافع حرم آذربایجان شرقی که در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه تبریز شهر علمای بزرگ، مجاهدان جاودان، مردان و زنان شرافتمند، کریم، با‌تعصب، با‌ایمان، با‌غیرت و آگاه است، اظهار داشت: شهدایی مانند شهید «ذاکر حیدری» لباس جهاد را از تن به در‌نیاورد و در نهایت لباس زیبای جاودانگی را بر اندام خود پوشاند و بر افتخارات تبریز افزود.

وی با بیان اینکه شهید فرهنگی والا‌ شهید سخت‌کوش و قرآنی است که روح قرآن را بر پیکر جامعه ترویج کرد و برای گسترش معارف اسلام تلاش کرد گفت: او هم میدان جهاد را بر هر عمل صالح دیگری ترجیح داد و آخرت و لقای الهی را بر دنیای فانی ترجیح داد و سرانجام به شهدای والامقام اسلام پیوست.

جانشین فرمانده‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه شهید وحید نومی گلزار هم شهید عاشورایی بود که جهاد را انتخاب کرد و خداوند نیز او را انتخاب کرد ابراز داشت: او در ظهر عاشورا و در لحظات شهادت امام حسین (ع) به خدا پیوست که این، با شکوه ترین بیان احساس یک جوان مومن است.

وی شهدا را حجت های واقعی حضرت حق بر این ملت دانست و افزود: آنها آموزگاران عزت، شرف، کرامت، ثبات قدم و ایستادگی ما هستند، بدون وجود این عزیزان، ما هم وجود نداشتیم، چراکه شهدای ما انسان های بزرگی بودند که تواستند از نیروی جاذبه نفس عبور کنند و احساس پرواز در فضای ملکوت را تجربه کنند. 

سردار سلامی با بیان اینکه شهدا زنده هستند، چرا که قرآن هم بر این موضوع تاکید دارد خاطر نشان کرد: اگر آنها نبودند، چه می شد؟ اگر آنها نبودند، سرنوشت ما همانند کشورهای ذلیلی بود که توسط دشمن اشغال شده اند. دشمن در شهرها و خیابان های ما پای می گذاشت و عزت، هویت، نوامیس و استقلال ما پایمال شده و عقب مانده بوده و تسلیم می شدیم ولی شهیدان به ما یاد دادند که نباید تسلیم شد و باید ایستاد.

وی درس شهدا را تمرین روح عاشورا برای مواجهه با حوادث بزرگ دانست که ادبیات مقاومت را آموختند ادامه داد: هیچ کس نمی تواند بر ملتی که جوانانش آماده شهادت است پیروز شود، نه غرش توپ ها، نه حرکت ناوها و نه صدای بمب ها نخواهند توانست ملتی را که مرگ را ابتدای حیات ابدی خود می داند شکست دهد.  

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سلاح ها وقتی موثر است که بتوانند نیروهای مدافع را بترسانند ابراز داشت: وقتی جوانان ما به استقبال شهادت می روند، یعنی هیچ سلاحی قادر نیست آنان را وادار به عقب نشینی کند چراکه مرگ هم برای آنها طعم زندگی دارد، جهاد را عامل سعادت خود می‌دانند و در برابر هیچ قدرتی زانو نمی زنند.

وی با بیان اینکه ما ۴۰ سال است در حال جنگ هستیم و یک لحظه هم قدرت های ظاهری بزرگ از توطئه دست بر نداشته اند گفت: کوچه ها و خیابان های ما پر از نام شهیدانی است که در راه خدا کشته شده اند، پس توطئه ها واقعی بوده و می خواستند با جنگ ۴۰ ساله و تغییر مدل ها، مردم را به تسلیم وادار کنند اما شهدا برای ما حجت ساختند و ایستادگی را در برابر دشمن به ما آموختند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه رزمندگان و شهدای ما در دفاع مقدس نگذاشتند یک وجب از این سرزمین در اختیار دشمن باقی بماند، افزود: شهدا به ما حیات دادند، عزت بخشیدند و زندگی خود را مدیون آنها هستیم. 

وی با یادآوری اینکه در ۸ ساله دفاع مقدس همه قدرت های کوچک و بزرگ در برابر ایران صف کشیدند، تحریم کردند، جنگیدند و اجازه فروش نفت ما را ندادند و در شرایط سختی ۸ سال جنگ را پشت سر گذاشتیم اضافه کرد: این دفاع مقدس مصداق و مثال زیبایی بود که ثابت کنیم در محیط نابرابری قدرت، با تکیه بر اسلام و ولایت و با هدایت ولی فقیه می توان در برابر همه قدرت های بزرگ زمان ایستاد و سرانجام اراده خود را بر آنها تحمیل کرد که این، شاهکاری بزرگ و بی نظیر بعد از عاشورا بود. 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه همین ایستادگی ها ما را برای میدان های بزرگ آماده کرد ابراز داشت: دشمن دست بردار نبود و همه نیروی خود را به میدان آورد. آمریکا که نماد قدرت شیطانی بی نظیر تاریخ بشر بود و جهان در طول حیات خود قدرتی به بزرگی آمریکا ندیده است، لذا او هر آنچه قدرت داشت به صحنه آورد تا ایران را منزوی کند، ارتباط سیاسی جهان را با ایران قطع کند و در محاصره سیاسی قرار دهند و میدان اثر ایران را از بین ببرد، اما به هیچ نتیجه ای نرسید.

وی افزود: آیا ما مشروعیت سیاسی بیشتری داریم یا آمریکا؟ آیا امروز کسی حاضر است در کنار آمریکا علیه ما ائتلاف کند؟ متحدان سنتی آمریکا هم در برابر ایران، فاصله گرفتند، این آمریکاست که به تدریج در حال منزوی شدن و از دست دادن قدرت و نفوذ سیاسی خود بر عالم است و این انقلاب ماست که در حال رشد و بلوغ و اعتلای منزلت سیاسی در جهان است.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه آمریکا تمام قدرت روانی و رسانه ای و فرهنگی خود را به صحنه آورد تا جوانان را از انقلاب و رهبری و اسلام و دستاوردهای بزرگ انقلاب جدا کند و در ذهن جوانان ما بذر تردید بیفشاند، گفت: در برابر این هجمه فرهنگی و روانی دشمن، جوانان ما به جبهه های مقاومت روی آوردند، در مساجد معتکف شدند و در این تهاجم فرهنگی دشمن را بر زمین زدند که هیچ ایرانی آزاده و شرافتمندی به او لبیک نگفت.

وی ادامه داد: امروزه هر چه فراخوان دادند در این شرایط سخت اقتصادی و در اوج فشار «راهبرد اعمال حداکثر فشار» را وارد کردند و عملیات روانی سنگینی را در درون جامعه هدایت کردند تا مردم را به خیابان ها بریزند ولی درود خداوند بر شرافت ملت ما که تصمیم گرفتند دشمن را نا امید کنند. 

این مقام ارشد نظامی سپاه پاسداران، با تاکید بر اینکه «راهبرد اعمال حداکثر فشار» نهایت قدرت آمریکا بود که ظاهر شد، لطماتی زد و عبور می کند، خاطر نشان کرد: مردم به دشمن و تهدیدهای او بی اعتنا بودند، پشتوانه نظام شدند و درخشیدند که دشمن هم نا امید شد. 

وی با بیان اینکه دشمنان ما تلاش کردند دامنه قدرت ایران را محدود کرده و قلمرو نفوذ ما را از ما بگیرند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند افزود: به منطقه نگاه کنید که درخشش و تاثیر از آنِ کیست؟ و چه کسانی در تحولات سیاسی عراق بر مسند حاکمیت هستند؟ آیا هوادارن آمریکاست یا انقلاب ایران؟ در حالی که آمریکا عراق را اشغال کرده بود، ایران عراق را از سیطره سیاسی آنها خارج کرد. در لبنان، سوریه و... هم همه می بینند که چه کسی صاحب نفوذ است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه در کشور ما هم آمریکا می خواست صادرات نفت را به صفر برساند ولی مجبور شد خریداران بزرگ نفت را معاف کند که نشان از شکست «راهبرد اعمال حداکثر فشار» بود، تصریح کرد: می خواستند ایران را از قدرت دفاعی و هسته ای دور کنند و ما را عقب مانده نگه دارند که ملت ایران همه مکرهای آنها را به خودشان بازگرداند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه امروز خود آنها گرفتار بدبختی هستند که ۷ تریلیون دلار به اندازه ۱۰۰ سال درآمد نفتی ایران و عراق در منطقه هزینه کردند ولی نتیجه نگرفتند، ادامه داد: آنها در کشورشان ۵۰ میلیون در کنار خیابان از گرسنگی می میرند که این محصول تصمیمات نادرست و هزینه کرد نظامی در منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از وزرای آمریکایی گفته بود که «اگر نظام ایران می‌خواهد مردمش گرسنه نباشد، باید از آمریکا تبعیت کند» که ما در پاسخ او می گوییم که به فکر ۵۰ میلیون گرسنه خود باشید، دورریز غذای ایرانی ها ۴۰ میلیون گرسنه را سیر می کند که اگر دولتشان نمی تواند شرایط گرسنگان را مدیریت کند، ما از دورریز غذای ایرانیان این کار را می کنیم! فکر می کنید رزق و روزی ما در دستا شماست؟ ملت خود را از گرسنگی نجات دهید.

این مقام ارشد نظامی سپاه گفت: هنوز دیگ‌های محرم و اربعین و صفر ما برپاست، اگر برای مردم دل می سوزانید، می خواهید ملت را فلج کرده و فقر و محرومیت را آرزو می‌کنید که این آرزو را به گور خواهید برد. ملت ایران جزو شریف ترین و عزیزترین و قوی ترین و ثروتمندترین های دنیا قرار می گیرند چنانچه  امروز هم  شریف و بزرگ هستند. 

وی با تاکید بر اینکه ما به برکت خون شهیدان ایستاده ایم، تصریح کرد: تاریخ ثابت کرد هر کس که با آمریکا دوستی کرد، غارت شد و بی حیثیت شد و ایستادگان در برابر آن مستقل، آزاد، عزیز و غنی شدند و در ایران و کشورهای ایستاده در برابر آمریکا این راه ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.