«برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

طبق اعلام سخنگوی نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در این دیدار ضمن تشکر از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، مدعی شد: «این مهمترین گامی است که شما علیه متخاصم‌ترین کشور در منطقه برداشتید، (کشوری) که باید متوقف شود».

 

نتانیاهو که طی یک سال اخیر با انتشار کلیپ‌های ویدئویی سعی کرده بود خود را دوست مردم ایران نشان دهد، تحریم‌های آمریکا علیه تهران را «گامی مهم برای رسیدن به صلح در منطقه و جهان» توصیف کرد.

برایان هوک نیز با تشکر از حمایت‌های رژیم صهیونیستی از تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران، تاکید کرد که تل‌آویو مهمترین و متعهدترین شریک واشنگتن در کمپین فشار حداکثری علیه تهران است.

این مقام آمریکایی سپس ادعا کرد: «با بازگشت کامل تحریم‌ها (علیه ایران)، ما می‌توانیم برنامه موشکی، تمام کانال‌های مالی که ایران برای حمایت از حماس، حزب‌الله استفاده می‌کند و نهایتا تمام تهدیداتی که ایرانی‌ها برای صلح و امنیت جهانی دارند، از میان برداریم».

هوک که به عنوان بخشی از سفر منطقه‌ای، در فلسطین اشغالی حضور دارد، در مصاحبه با شبکه «آی۲۴ نیوز» گفته بود: «مجبور بودیم به حدود ۸ کشور معافیت اعطا کنیم چون نمی‌خواستیم قیمت نفت به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه برسد.»

ترامپ اردیبهشت ماه امسال با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن «ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای» و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد. وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر در بازه ۹۰ روزه (۱۳ مرداد) تا ۱۸۰ روزه (۱۳ آبان) علیه ایران باز خواهند گشت.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدودساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع از خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.