حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در دیدار «رستم یحیی» سفیر مالزی در تهران، با تاکید بر روابط مثبت و دیرینه دو کشور اظهار داشت: آقای ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی، نقش مهمی در کشور مالزی و نظام بین الملل دارند و دور جدید مدیریت  ایشان فرصت خوبی برای توسعه روابط همه جانبه دو کشور است. 

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان افزود: ترسی که ترامپ از تحریم ها نزد برخی کشورها ایجاد می‌کند، بزرگ تر از واقعیت تحریم است؛ بی تردید جنگ تحریم روانی آمریکا به نتیجه نخواهد رسید.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسلمانان روهینگیا گفت: کشورهای اسلامی نباید از وضعیت اسفبار اقلیت مسلمانان میانمار غفلت ورزند، متاسفانه سرعت بحران در میانمار بیشتر از سرعت راه حل هاست.  

دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل بین الملل همچنین اقدامات مالزی در این زمینه را واقع‌بینانه دانست.

وی با اشاره به  تداوم بحران در بحرین، یمن و میانمار ابراز امیدواری نمود نخبگان کشور های اسلامی بتوانند برای تحقق صلح قدم بردارند.

همچنین، رستم یحیی سفیر مالزی در ابتدای این دیدار گفت: خوشبختانه دو کشور از روابط مستحکم و پایداری برخوردارند.   روابط سیاسی تهران و کوآلالامپور در سطح بالایی قرار دارد. وی با اشاره به تحریم های جدید علیه ایران  افزود: به طور جدی به دنبال حل مشکلات موجود و تسهیل شرایط هستیم.

وی در ادامه مسئله روهینگیا را از مسائل بسیار جدی دانست و افزود: بهترین رویکرد این است که به صورت عمل گرایانه به موضوع میانمار پرداخته شود.

رستم یحیی اظهار امیدواری کرد تا با تقویت و توسعه تعاملات و تبادلات پارلمانی و سیاسی با کمک جمهوری اسلامی ایران، بتوان به راه حل های مناسبی برای کمک به بحران های موجود دست یافت. 

سفیر مالزی در تهران آمادگی کشورش را برای توسعه بیشتر روابط پارلمانی اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.