داوود محمدی افزود: این پرونده ها شامل مواردی از تجاوز، تصرف و تغییر کاربری غیرقانونی زمین در اراضی حریم شهرها و روستاها، زمین های کشاورزی، منابع ملی، جنگلها و مراتع هستند.

وی اظهار داشت: با مطالعه و بررسی این پرونده ها در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل زمین خواری آسیب شناسی شده و راه های جلوگیری از این اقدام مجرمانه توسط دستگاه ها و نهادهای ذیربط مورد بررسی قرار گرفته است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از تخلفات مربوط به زمین خواری به کم کاری مدیریتی و کوتاهی دستگاه های ذیربط و ضعف نظارتی بازمی گردد و بخشی نیز به کمبود نیرو و تجهیزات مرتبط است و قسمتی نیز به قوانین و مقررات بازمی گردد که نیاز به اصلاح و بازنگری دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد زمین خواری و تصرف غیرقانونی زمین در کشور به استان های شمالی و قسمت های شمالی تهران مربوط است، اظهار داشت: بخشی از جرایم این حوزه نیز به اجرا نشدن طرح کاداستر (حدنگاری اراضی) در برخی زمین های کشاورزی اختصاص دارد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی توسط کمیسیون اصل ۹۰ گزارشی از پرونده های مطالعه شده زمین خواری و راه های مقابله بهتر با این عنوان مجرمانه در صحن علنی مجلس ارایه می شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.