رویترز گزارش داد، ایالات متحده و کره‌شمالی مذاکراتی را برای تعیین زمان دومین دیدار رهبرانشان انجام داده‌اند. نشست اول دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی ماه ژوئن در سنگاپور برگزار شد و زمینه پایان دشمنی دیرینه بر سر بن‌بست هسته‌ای را فراهم کرد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین امروز (پنجشنبه) در نشست رهبران کشورهای جنوب‌شرق آسیا در سخنانی که گفته می‌شود طعنه به چین بوده، گفت: "امپراتوری و جنگ‌طلبی" هیچ جایی در منطقه هند-اقیانوسیه ندارد.

مایک پنس در افتتاحیه نشست مجمع کشورهای جنوب‌شرق آسیا (آسه‌آن) در سنگاپور به نام چین مستقیما اشاره‌ای نکرد اما گفت کشورهای کوچک و بزرگ باید اجازه پیشرفت در هند-اقیانوسیه را بدهند.

او تاکید کرد: ما همانند شما، به دنبال هند-اقیانوسیه‌ای هستیم که تمامی کشورها-بزرگ و کوچک- در کنار یکدیگر شاهد شکوفایی و رشد، امنیت در حاکمیت، اعتماد به ارزش‌ها و قوی‌تر شدن باشند. ما همگی توافق داریم که امپراتوری و جنگ‌طلبی هیچ جایگاهی در هند-اقیانوسیه ندارد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین بر "کمپین فشار" ایالات متحده علیه کره‌شمالی، تعهدش بر تثبیت آزادی دریاها و آسمان‌ها و تضمین امنیت کشورهای جنوب شرق آسیا تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.