حزب الله در این بیانیه که عصر (چهارشنبه) منتشر شد با تبریک پیروزی غزه به ملت فلسطین و گروه های مقاومت، اعلام کرد: این پیروزی ثمره ایستادگی و صبر و وحدت گروه های مقاومت بود که نبرد را با دقت بالا اداره کردند.

حزب الله تاکید کرد که نبرد غزه قدرت مقاومت فلسطین در استفاده ماهرانه از امکانات نظامی موجود را اثبات کرد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: ملت فلسطین بزرگ تر از همه توطئه هایی است که علیه آن می شود و «معامله قرن» ادعایی تنها یک سراب است.

حزب الله تاکید کرد که سلحشوری ملت فلسطین همه گام ها برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و خیانت برخی رهبران عرب را مفتضح کرد.

روز گذشته رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه پس از دو روز درگیری موافقت خود را برای پایان دادن به درگیری های اخیر اعلام کردند.

دور تازه تنش بین غزه و رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد که یک یگان عملیاتی ویژه اسرائیل یکشنبه شب گذشته با ورود مخفیانه به خان یونس در شرق باریکه غزه، هفت عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد برکه» از فرماندهان گردان های «عزالدین القسام» را به شهادت رساند.

در این حمله یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل کشته و یک افسر دیگر زخمی شد.

به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، گروه های مقاومت فلسطین ده ها راکت را به سمت مناطق صهیونیست نشین شلیک کردند.

یکی از ویژگی های تنش اخیر، قدرتنمایی توان موشکی گروه های مقاومت در غزه بود که همین مساله توان بازدارندگی آن در جلوگیری از طولانی شدن جنگ و ضربات اسرائیل به این منطقه را بالا برده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۰ فروند موشک از غزه به سوی سرزمین های اشغالی پرتاپ شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی افزوده است: ۴۶۰ فروند موشک به مناطق اشغالی پرتاپ شد که ۱۰۰ فروند موشک توسط سامانه ضد موشکی گنبد آهنین منهدم شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.