سردار محمد کاظم تقوی در تشریح عملیات گسترده پلیس مشهد گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر شناسایی یکی از عاملان اخلال در نظم و امنیت عمومی، دستورات لازم برای پیگیری سریع موضوع به فرماندهی انتظامی مشهد صادر شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: تیم‌های دایره آگاهی کلانتری سناباد در این ماموریت ضربتی با ردزنی‌های گسترده، متهم مورد نظر که لحظاتی پس از شرارت و عربده‌کشی در خیابان شیرازی مشهد با خودرو پژو قصد فرار داشت را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار تقوی گفت: در حالیکه پلیس، متهم را به کلانتری سناباد انتقال می‌داد ماموران انتظامی با حرکت و رفتار مشکوک راننده یک دستگاه خودرو پژو پارس در خیابان مطهری مواجه شدند که راننده و سرنشین این خودرو به محض مشاهده خودرو گشتی پلیس با سرعت زیاد متواری شدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: ماموران انتظامی با تعقیب و گریز این خودرو، متهمان را در ابتدای خیابان شهید قرنی مشهد دستگیر کردند؛ در بازرسی از خودرو متهمان، مقادیری دلار کشف شد که پلیس با هوشیاری تحقیقات خود را از این متهمان آغاز کرد.

وی گفت: راننده پژو در اعترافات اولیه خود بیان داشت راننده خودرو کامیون است که در مسیر ترکمنستان به ایران کار می‌کند و مقداری دلار از کشور همسایه گرفته و قصد داشته در ایران آن را تبدیل به پول رایج کشورمان کند.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: متهم دیگر این پرونده نیز در بازجویی‌های اولیه ادعا کرد شاگرد یک صرافی است و پلیس در بازرسی از این خودرو مقادیری دلار به ارزش ۶۸۰ میلیون تومان و همچنین ۳۶۹ منات ترکمنستان کشف کرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه در ادامه پیگیری این پرونده ۲۱ قطعه ۱۰۰ دلاری کشف شد، تصریح کرد: تحقیقات پلیسی با دستورات مقام قضائی برای روشن شدن ابعاد مبهم این پرونده ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.