ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی از نماینده دولت فلسطین در سازمان ملل خواست که برای رسیدگی به تجاوزات اسرائیل علیه مردم غزه، درخواست برگزاری نشست اضطراری در شورای امنیت بدهد.

حملات شدید جنگنده های رژیم صهیونیستی که از شامگاه یکشنبه علیه مناطق مختلف نوار غزه آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

المالکی همچنین از اتحادیه عرب خواست که در سطح نمایندگان دائمی خود برای محکومیت و بررسی تحولات مربوط به حملات نظامی اسرائیل به غزه، تشکیل جلسه بدهد.

شامگاه یکشنبه گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودرویی غیرنظامی وارد منطقه ای در شرق خان یونس شده و &#۳۹;نور برکه&#۳۹; از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام را ترور کردند. 

پس از لو رفتن عملیات، نیروهای مقاوت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. به دنبال این جنایت، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به پشتیبانی از نظامیان این رژیم کرده و شرق خان‌ یونس را بمباران کردند تا این نیروها بتوانند عقب‌ نشینی کنند. در نتیجه این بمباران‌ها شماری از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. 

وزیر امور خارجه فلسطین در ادامه از نماینده فلسطین در هلند نیز خواست که هر چه سریعتر وارد عمل شود و دادخواسی علیه تجاوزات اسرائیل به غزه، به دادگاه دیوان بین المللی کیفری تنظیم کند.

مالکی از سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای حقوق بشر نیز خواست که برای انجام گام های لازم و ضروری جهت محکومیت این حملات، به سرعت اقدام کند.

این در حالی است که اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز ساعاتی پیش گفت: در صورت توقف حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به غزه، می توان برای برقراری آتش بس با طرف اسرائیلی به توافق رسید. 

در پی بروز تنش و تشدید درگیری مقامات بلند پایه برخی کشورها و جامعه جهانی خواستار خویشتن داری طرفین و توقف آتشباری مناطق مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی شده اند و اقدامات خشونت بار تل آویو را محکوم کردند. 

جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود ساختمان شبکه ماهواره‌ای &#۳۹;الاقصی&#۳۹; وابسته به جنبش حماس، مقر گارد ساحلی غزه، مقرهای عملیاتی نیروهای مقاومت و برخی منازل شهروندان غزه را بمباران کردند. 

گروه های مقاومت فلسطینی نیز در نتیجه حملات بی امان صهیونیست ها دست بسته ننشستند و بیش از ۳۰۰ راکت به سرزمین های اشغالی شلیک کردند که در جریان آن ۲ صهیونیست کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان این ناآرامی ها تاکنون، ۱۳ فلسطینی شهید و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

در مقابل نیز گروه‌های مقاومت فلسطین شهرک‌ های موسوم به &#۳۹;غلاف غزه&#۳۹; را با ده‌ها موشک و خمپاره هدف قرار دادند. 

مقاومت تأکید کرده است درصورتی‌ که بمباران مناطق مسکونی غزه ادامه یابد، شهرک‌ های صهیونیست ‌نشین &#۳۹;اسدود&#۳۹; و &#۳۹;بئر السبع&#۳۹; را هدف قرار می دهد. 

نوار غزه دوازه سال است که در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و واردات و صادرات کالا به این منطقه با محدودیت‌های شدیدی رو به روست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.