به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد موضع امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور در مورد ارتش اروپا و مسائل دفاعی کاملا مشخص است.

 دفتر ریاست جمهوری فرانسه از هرگونه اظهارنظر در مورد توئیت‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در انتقاد از فرانسه و مکرون امتناع کرد.

مشاور امانوئل مکرون نیز در واکنش به توئیت‌های اخیر ترامپ اعلام کرد این حقیقت که رئیس‌جمهور آمریکا تاریخ اروپا را به خاطر دارد، خبر خوبی است.

گفتنی است دونالد ترامپ برای دومین بار در هفته جاری امانوئل مکرون را آماج انتقادات خود قرار داد و در یک توئیت جدید، بار دیگر کشورهای اروپایی را موظف به پرداخت سهم خود به ناتو کرد.

او که در توئیت پیشین خود خطاب به مکرون، ضمن انتقاد از ایده وی مبنی بر ایجاد ارتش اروپایی، آن را «توهین آمیز» عنوان کرده بود، در پیام جدید خود، بار دیگر مکرون را هدف حملات لفظی قرار داد و نوشت: «امانوئل مکرون ایجاد ارتش برای حفاظت از اروپا در برابر آمریکا، چین و روسیه را پیشنهاد کرده است. اما این آلمان بود [به جای روسیه، آمریکا و چین] که در جنگ جهانی اول و دوم [به فرانسه حمله کرد]. فرانسه در چه شرایطی بود؟ آنها [فرانسوی ها] تا پیش از ورود آمریکا [به جنگ] داشتند آماده یادگیری زبان آلمانی در پاریس می شدند. پول ناتو را می دهید یا نه!»

ترامپ پیشتر در آستانه ورود به فرانسه، سخنان اخیر مکرون مبنی بر ایجاد یک ارتش اروپایی مستقل را «توهین‌آمیز» خواند و گفت اروپا بهتر است بجای آن سهم خود از بودجه ناتو را که بخش عمده‌ای از آن برعهده آمریکاست، بپردازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.