با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها و فشار به بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً با انتشار بیانیه‌ای کوتاه روی سایت رسمی خود فدراسیون فوتبال ایران را تهدید کرد. در این بیانیه آمده است:

«کنفدراسیون فوتبال آسیا با دقت وضعیتی که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعلام یک قانون از سوی مجلس این کشور در مورد فدراسیون فوتبال ایران به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی وضع کرده و آن را از به کارگیری افراد بازنشسته منع می‌کند، زیر نظر دارد.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که یک سازمان غیردولتی است و طبق قوانین AFC فدراسیون‌ها یا اتحادیه‌های عضو باید فعالیت‌ها و وظایف خود را بدون دخالت هیچ طرف ثالثی چه از جانب دولت یا مجلس انجام دهند. AFC با فدراسیون فوتبال ایران که اعضای هیئت رئیسه کنونی‌اش در ماه می 2016 (اردیبهشت ماه 95) و برای بازه زمانی چهار ساله انتخاب شده‌اند، در تعامل است تا از هرگونه دخالت خارجی ممانعت کند.

سیاست AFC عدم پذیرش هرگونه دخالت طرفین ثالث در امور اتحادیه‌ها و فدراسیون‌ها بوده و از این‌رو امیدوار است که ظرف کمتر از دو ماه تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا امارات 2019 فدراسیون فوتبال ایران بتواند استقلال خود را حفظ کرده و از هرگونه مجازات جلوگیری کند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.