اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در مراسم افتتاح ورزشگاه فولاد خوزستان با تقدیر از اقدام فولاد خوزستان در سرمایه گذاری و احداث این ورزشگاه اظهار داشت: حیات یک مجموعه در این است که نشاط و توسعه در آن وجود داشته باشد و بتواند به محیط پیرامونی خود نیز سود و منفعت برساند. 

معاون اول رئیس جمهور افزود: هدیه ای که فولاد خوزستان به ورزشکاران و جوانان استان خوزستان و به ویژه اهواز دادند هدیه ای ارزشمند است و مجموعه های صنعتی مانند فولاد خوزستان نمی تواند نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت باشند. 

جهانگیری تصریح کرد: مردمی که در اطراف واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ سکونت دارند باید احساس کنند که فقط عوارض ناشی از این واحدها نصیب آنها نمی شود بلکه منافع و خدماتی نیز برای آنها در نظر گرفته می شود. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حضور خود در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقه فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا که شنبه گذشته انجام شد، افزود: برخی دوستان می گفتند که ممکن است تیم پرسپولیس در این مسابقه پیروز نشود و شاید بهتر باشد که شما به تماشای این بازی نروید؛ اما من گفتم که این ناجوانمردی است فقط زمانی که اطمینان داریم تیم نماینده ایران پیروز می شود حضور پیدا کنیم. تلاش فوتبالیست های کشورمان در این دیدار قابل تقدیر است و توانستند نایب قهرمان آسیا شوند و پرچم و نام ایران را بالا ببرند. 

جهانگیری همچنین با اشاره به حضور چشمگیر تماشاگران و هواداران فوتبال در این دیدار خاطرنشان کرد: رئیس فدراسیون جهانی فوتبال نیز که برای تماشای این بازی حضور داشت اعلام کرد که «کمتر چنین جمعیتی را در کشورهای دیگر مشاهده کرده ام» و خوشبختانه تماشاگران و هواداران ایران نمایشی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ارائه دادند و کوچکترین حرکت ناشایست و ناپسندی از سوی تماشاگران مشاهده نشد. 

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: یکی از امتیازات ویژه این دیدار حضور خانم ها در میان تماشاگران بود، ضمن آن که همه شئونات اخلاقی و اسلامی نیز رعایت شد. 

جهانگیری در ادامه با بیان این که ایران از ظرفیت ها و فرصت های ویژه ای برای توسعه برخوردار است تصریح کرد: ما می توانیم با اتکا به ظرفیت های کشور از تمام موانع توسعه عبور کنیم. 

وی با اشاره به طرح ها و پروژه های مختلف که در سفر دو روزه به اهواز مورد بازدید و افتتاح قرار داشت گفت: در این دو روز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح یا مورد بهره برداری قرار گرفت یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. این یعنی گوشه و کنار استان خوزستان و کشور به کارگاه کار و توسعه تبدیل شده است. 

معاون اول رئیس جمهور افزود: ایران از رهبری قدرتمند، دولت مقتدر و سرمایه اجتماعی ارزشمندی برخوردار است و می تواند با اتکا به این ظرفیت ها و نیروی انسانی خود همه مشکلات را پشت سر بگذارد و آنچه اهمیت دارد این است که اراده، انسجام و اتحاد در میان مردم و مسئولین وجود داشته باشد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.