دکتر منصور غلامی در حاشیه سومین نشست سراسری «دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های اجرایی و اولین نشست رابطین حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها» در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ارز دانشجویی در سال جاری، اظهار کرد: وزارت علوم درباره تأمین ارز برای دانشجویانی که با هزینه شخصی خود به دانشگاه‌های خارج از کشور رفته‌اند، مسئولیتی نداشته و  هیچ مبلغی از سهمیه منابع ارزی وزارت علوم به این دانشجویان تعلق نمی‌گیرد و این وزارتخانه صرفاً نقش تأیید مدارک تحصیلی آنها را دارد.

وزیر علوم اضافه کرد: آیین نامه انتقال دانشجویان خارجی به داخل از قبل بوده و براساس این آیین نامه، هر دانشجو در هر مقطعی به ویژه تحصیلات تکمیلی می‌تواند به دانشگاه های داخل منتقل شود و اکنون نیز همان آیین نامه در حال اجرا است.

وی گفت: ما برای تسهیل در بازگشت دانشجویانی که در خارج از کشور به دلیل محدودیت‌های ارزی دچار مشکل شده بودند، صرفاً مدت زمانی که در خارج بوده اند را یک ترم کاهش داده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قبلا اگر اعلام کرده بودیم دانشجویان باید یکسال تحصیل کنند تا بازگردند، این مدت زمان یکساله را به یک ترم تغییر دادیم و تغییری در شروط آیین نامه انتقال به وجود نیامده است. این دانشجویان براساس مدارک تحصیلی که به دانشگاه ها ارائه می‌دهند، پذیرش می‌شوند و پذیرنده اصلی دانشگاه‌ها هستند و وزارت علوم کسی را به دانشگاه ها تحمیل نمی‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.