معصومه ابتکار که برای حضور در اجلاس دبیران کل آیسسکو به شیراز سفر کرده، درباره شکایتش در خصوص پست ایسنتاگرامی مونا فرجاد، گفت: علیه روزنامه کیهان و مونا فرجاد شکایت کرده‌ام و قاطعانه پیگیر تعیین تکلیف این پرونده هستم.

وی با بیان اینکه دروغ، تهمت و  تخریب به شکل سیستماتیک خصوصا در پنج سال اخیر در ایران نهادینه شده است، افزود: متاسفانه دستگاه‌هایی از درون با صرف بودجه‌هایی، اسب‌ها را برای بیرون از مرزها زین می‌کنند و جریان منافق، سلطنت‌طلب و برانداز نیز بر آنها سوار می‌شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه بنده مشکلی با انتقاد و مطالبه‌گری‌ها ندارم و قطعا نواقصی در روند اجرایی امور مختلف وجود دارد، خاطرنشان کرد: انسان عاقل از نقد استقبال می‌کند اما مشکل جایی پیش می‌آید که بهتان می‌زنند و صحبت‌ها را تحریف می‌کنند.

ابتکار با بیان اینکه تهمت، بهتان و تحریف کردن یک بیماری است و باید با ابزار قضایی آن را درمان و با آن مقابله کرد، گفت: متاسفیم و اصلا دوست نداریم که چنین موضوعاتی پیش بیاید.

وی یادآور شد: در دولت یازدهم اعلام کردم که هرگز علیه هیچ خبرنگاری شکایت نخواهم کرد، چرا که به جریان آزاد اطلاعات در حوزه خبر و  اطلاع‌رسانی اعتقاد دارم اما امروز برخی از خبرگزاری‌ها کار را به جایی رسانده‌اند که تصور می‌کنند اگر به فردی مثل معصومه ابتکار تهمت بزنند و او و خانواده‌اش را تخریب کنند، او عقب‌نشینی می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: بروز چنین مسائلی موجب شد تا در حوزه زنان تعهدی مبنی بر عدم شکایت از انعکاس اخبار دروغ نداشته باشم، بنابراین شکایت کردم و هرجایی که مطلبی به دروغ منتشر شده، انتشار دهنده باید آن را اثبات کند.

ابتکار افزود: جای تاسف دارد که در جامعه اسلامی که ادعای مسلمانی داریم بخواهیم از ابزارهایی برای محدود کردن یک فرد استفاده کنیم و عملکردش را زیر سؤال ببریم، در حالی‌که عزت دست خداوند است و دروغ تاثیری بر عملکرد افراد ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست از مسیرمان منحرف شویم، گفت: قاطعانه پیگیری می‌کنیم تا یک جایی تکلیف دروغ زدن‌ها روشن شود و به یک رویه سیاسی بدل نشود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین درباره برنامه دولت برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها خصوصا برای تماشای مسابقات فوتبال و به ویژه مسابقات بین‌المللی، گفت: معتقدم که حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفتمان‌ها را ورزشی می‌کند.

ابتکار با بیان اینکه از ابتدای دولت دوازدهم با سیاستگذاری و  تدوین یک شیوه‌نامه در هیئت دولت و با تاکیدات شخص رئیس جمهور در این رابطه شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم، عنوان کرد: اگرچه انتظارات بیشتر است و طبعا این موضوع باید ادامه یابد اما در مسابقات بین‌المللی شاهد حضور زنان در کنار خانواده برای تماشای مسابقات بودیم.

این فعال سیاسی و اجتماعی حوزه زنان ادامه داد: امروز زنان ما در مکان‌های ورزشی برای تماشای مسابقات والیبال و نظیر آن شرکت می‌کنند و هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که فراهم شدن بستری برای حضور همه زنان از اقشار مختلف در تماشای مسابقات ورزشی با نظری که شخص رئیس جمهور دارد و با مطالبه گری بانوان مرتب پیگیری خواهد شد.

ابتکار همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص چگونگی توزیع بسته معیشتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر نیز گفت: جزییات بسته را وزیر کار اعلام خواهد کرد اما هدف این است که با توجه به فشارهای ناشی از نوسانات قیمتی در ماه‌های اخیر، توجه خاصی به بخش‌های آسیب‌پذیر ایجاد شود و ما نیز تاکید کرده‌ایم که در این بسته به زنان سرپرست خانوار و کسانی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند، توجه خاص شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر عملکرد دولت دوازدهم در استفاده از توانمندی زنان و اعمال سهمیه ۳۰ درصدی برای آنان در پست‌های مدیریتی و میانی نیز گفت: در این باره مکاتباتی با وزرا و استانداران انجام و ساز و کاری برای رصد و پایش مستمر این موضوع تعریف شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر دو کارنامه یکی مربوط به استانداران و دیگری در سطح وزرا ارائه شده است، عنوان کرد: طبق این کارنامه مشخص شده که در هر مجموعه به چه میزان از زنان در سطوح مدیریتی استفاده شده است.

ابتکار اضافه کرد: طی یکسال گذشته شاهد رشد ۶۰ درصدی انتصاب زنان در پست‌های کلیدی و میانی در استان‌ها و رشد ۱۶.۵ درصدی در سطح وزارتخانه‌ها بوده‌ایم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه هم‌اینک ۲۸ زن در سطح معاونت وزرا و هم‌تراز آن مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد، اگرچه این میزان کافی نیست اما روند رو به رشد و مثبتی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.