سحرگاه دوشنبه کانال تلگرامی دولت بهار در خبری مدعی شد که این دفترچه در همان زمان اهدا، به مرکز اسناد انقلاب اسلامی تحویل داده شده است. اما روابط عمومی سازمان اسناد انقلاب اسلامی به «شرق» گفت کسی در این سازمان چنین خبری را تأیید نکرده است.

محمود احمدی‌نژاد اخیرا به مناسبت سالگرد اعدام دکتر حسین فاطمی یادداشتی در کانال تلگرامی دولت بهار منتشر کرده است. او و دو یار بهاری‌اش، حمیدرضا بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی، فروردین سال گذشته هم بر مزار فاطمی رفته بودند که به مناسبت سالگرد اعدام، دوباره ویدئوی آن را در همان کانال بازنشر کردند. اما در این میان یک سؤال بی‌پاسخ وجود داشت و ‌آن این بود که احمدی‌نژاد با دفترچه خاطرات حسین فاطمی که پریوش سطوتی مدعی شده بود به او داده چه کرده است؟ 

همسر دکتر فاطمی همان زمان دیدار با احمدی‌نژاد مدعی شده بود که دفترچه‌ای حاوی خاطرات دکتر فاطمی را به احمدی‌نژاد داده است. احمدی‌نژاد هم با تشکر از هدیه کتابچه خاطرات دکتر فاطمی که مربوط به ماه‌های قبل از اعدام او در زندان بوده است، گفته بود: «این خاطرات و یادداشت‌ها سند ارزشمند و متعلق به ملت بزرگ ایران است که در اختیار مورخین قرار خواهد گرفت».

سطوتی درباره دفترچه‌ای که به احمدی‌نژاد داده به «خبرآنلاین» گفته بود: «این دفترچه خاطرات که خاطرات روزهای زندان بود، بعدها توسط پرستاری به دست من رسید که به آقای احمدی‌نژاد دادم. این دفترچه همراه من در لندن بود؛ اگر من آقای احمدی‌نژاد را نمی‌دیدم، امکان داشت این دفترچه همچنان در صندوقچه من باقی بماند و من به خاطر لطف ایشان، این دفترچه را به ایشان دادم که به محض اهدای آن بسیاری از افراد من را مورد انتقاد قرار دادند که ما حاضر به خرید این دفترچه بودیم؛ درحالی‌که من هیچ وقت کار خرید و فروشی نکردم».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.