اسحاق جهانگیری روز ۲۱ آبان‌ماه در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز اظهار کرد: در سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر طرح مهم آبرسانی غدیر به بهره‌برداری رسید. این طرح یکی از طرح‌های مهم و اساسی کشور است که در طول این چند سال در کشور اجرایی شده است.

وی با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز افزود: این تصفیه‌خانه یکی از تصفیه‌خانه‌های بسیار مدرن کشور است که با ظرفیت بسیار بالا و با تکنولوژی روز افتتاح می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، ادامه داد: آرمان‌هایی در ذهن امام خمینی (ره) بود تا این انقلاب بتواند آزادی، استقلال و عدالت را به عنوان خواسته‌های اساسی این ملت در صد سال گذشته اجرایی کند.

جهانگیری با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا عدالت روح حاکم بر همه فعالیت‌های ما باشد، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که عدالت را به معنای واقعی کلمه در اقصی نقاط کشور در قالب عدالت منطقه‌ای و فردی اجرایی کنیم تا هر فردی بتواند شرایط مناسبی را برای زندگی داشته باشد و فرقی میان فردی که در مرکز زندگی می‌کند با فردی که دور از مرکز قرار دارد، وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شعارهای انقلاب محقق شده است، گفت: تا نقطه مطلوب ما فاصله زیادی وجود دارد و باید همچنان آرمان‌ها و اهداف انقلاب را مدنظر قرار دهیم و برای تحقق آنها تلاش کنیم تا بتوانیم شعارها و آرمان‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به دنبال آنها بوده‌ایم را محقق و اجرایی کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها از سال گذشته به این موضوع دل‌بسته بودند که ایران نمی‌تواند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را برگزار کند. آنها عنوان می‌کردند که مسئولان فعلی ایران حاضر نخواهند شد سالگرد چهلمین پیروزی انقلاب را برگزار کنند. شاید یکی از دلایلی که آمریکایی‌ها را در این زمینه به اشتباه انداخته آن است که منبع خبری کاخ سفید عمدتا منافقین بودند.

جهانگیری ادامه داد: تحلیل‌ها و اینکه آمریکایی‌ها فکر می‌کنند در شهرهای ایران مردم به خیابان‌ها ریخته‌اند و انقلاب اسلامی ایران آشفته شده و با یک بهم ریختگی مواجه است، اخباری است که منافقین به آنها می‌دهند و حرف‌های آنها را باور کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تصمیماتی که دولت آمریکا برای ایران اتخاذ می‌کند بر پایه اخبار ساختگی و کذبی است که به دست آنها می‌رسد، گفت: مقامات آمریکایی تصمیماتی می‌گیرند که این تصمیمات همواره به اعتبار این کشور و موقعیت آنها در فضای بین‌المللی لطمه جدی وارد می‌کند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اقدام آمریکا در خروج از برجام به دید ما ایرانی ها یک بازی دو سر باخت برای آمریکایی ها است.

جهانگیری با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام بازنده اخلاق در فضای بین المللی شد، اظهار کرد: ما ۱۸ ماه با آمریکایی ها مذاکره کردیم. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که دو کشور با یکدیگر بر سر موضوعاتی بحث کنند و سپس به توافق برسند و چندین کشور نیز پای کار باشند اما در یک حرکت یکی از طرف های توافق نامه عنوان کند که توافق نامه را قبول ندارد و آن را برهم می زند و این موضوع بیانگر آن است که آمریکا بازنده اخلاق بوده است.

وی گفت: با این حرکتی که آمریکایی ها در خروج از برجام از خود نشان دادند، دیگر کدام کشور حاضر می شود با آن ها بر سر میز مذاکره بنشیند و توافقنامه ای را با آن ها امضا کند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: باخت دوم آمریکایی ها آن بود که فکر می کردند با خروج از برجام و آغاز تحریم ها می توانند اقتصاد ایران را خراب کنند و اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور را بر هم بزنند اما شاهد نقطه مقابل این تصورات بودیم. آن ها به دنبال آن بودند تا جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند، اما نتوانستند و ما به میزانی که نیاز داشتیم نفت صادر کردیم.

جهانگیری عنوان کرد: خداوند عنایت کرده است تا در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با ابهت و افتخار بیشتری این جشن را برگزار کند. تحریم ها قطعا ما را اذیت خواهند کرد و به ما فشار وارد می کنند اما قدرت مدیریت کشور بر این اساس باید شکل بگیرد تا بتواند این تحریم ها را مدیریت کند و کشور را به جلو پیش ببرد.

وی با بیان اینکه از خلاقیت کارهایی بر می آید که از منابع ریالی بر نمی آید، گفت: مدیر خوب و با انگیزه مدیری است که در دوران سختی و تحریم به جای تسلیم شدن به دنبال راهکاری برای برون رفت از شرایط سخت باشد و با برنامه هایی که در محدوده مسولیت هایش ارائه می کند، به توسعه کشور کمک کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه خوزستان رو به پیشرفت است و بر تارک پیشرفت ایران می درخشد، گفت: مصائب خوزستان به معنای مصائب ایران است و من به این موضوع باور دارم. همچنین پیشرفت خوزستان به معنای پیشرفت ایران است زیرا کشاورزی، صنعت، بنادر و... در این استان نقش محوری و ملی دارد.

جهانگیری ادامه داد: باید در هزینه کرد منابع در کشور نهایت دقت انجام بگیرد زیرا منابع کشور منابع محدودی است و از این منابع محدود باید بتوانیم بهترین استفاده را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید از کارون به عنوان مهمترین و حیاتی ترین رودخانه ایران از عمق جان حفاظت کرد، گفت: تصمیماتی در شورای عالی آب اتخاذ شده است و باید اقدامات جدی در بحث ساماندهی رودخانه کارون و احیای این رودخانه به معنای جلوگیری از ورود فاضلاب به آن انجام شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی حق ندارند فاضلاب خود را بدون تصفیه وارد رودخانه کارون کنند، عنوان کرد: آن بخش از واحدهای صنعتی و تولیدی که فاضلاب آن ها بدون حساب و کتاب وارد کارون می شود، باید در برنامه ششم به آن ها زمان داده شود تا این مساله را حل کنند و فاضلاب خود را بدون تصفیه وارد کارون نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.