حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره اینکه «کدام‌یک از گزینه‌های شهرداری تهران می‌توانند در شرایط فعلی برای تهران کارآمد‌تر باشند»، به ایرناپلاس می‌گوید: هر دو، برنامه‌های خوبی دارند، همان‌طور که آقای احمدی‌نژاد می‌گفتند این دو نفر هم برای ما مثل هلو هستند. 

وی در پاسخ به این پرسش که تغییر متوالی شهردار تهران در یک سال گذشته و در دوران اصلاح‌طلبان تا چه حد می‌تواند به چهره این جریان سیاسی آسیب بزند، تصریح می‌کند: این‌گونه نبوده است که اصلاح‌طلبان کرسی شهرداری را خالی بگذارند.

روز گذشته، شورای شهر تهران از میان پنج نامزد، عباس آخوندی، وزیر سابق راه و مسکن و پیروز حناچی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به ترتیب با ۱۶ و ۱۱ رأی به‌عنوان گزینه‌های نهایی برای شهرداری تهران انتخاب کردند. بعد از پیروزی لیست امید در انتخابات دوره پنجم شورای شهر تهران، گزینه‌های شهرداری تهران از میان چهره‌های اصلاح‌طلب و یا نزدیک به اصلاح‌طلبان انتخاب شده‌اند. محمدعلی نجفی، تنها ۶ ماه پس از تصدی در این سمت استعفا کرد و محمدعلی افشانی نیز بعد از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سوی مجلس و تأیید بازنشستگی او باید از این سمت کناره‌گیری کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.