امیر دریادار سید محمود موسوی صبح امروز  در حاشیه همایش ملی تهدیدهای نوپدید دفاعی در دافوس آجا و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات اخیر آمریکا، گفت: صحبت‌هایی که برخی دولتمردان آمریکایی انجام می‌دهند، مباحث جدیدی نیست. این‌ها سخنانی است که از آغاز انقلاب برای مقابله با ارزش های جمهوری اسلامی بر زبان آورده اند و به این نتیجه هم رسیده اند که هیچ یک از این تهدیدات تاثیری نداشته و قطعا پس از این هم ندارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قدرت پاسداری از مرزهای خود را دارد و تهدیدات آمریکا خللی در روحیه ارتش و نیروهای مسلح برای حفاظت از ارزش‌های جمهوری اسلامی ایجاد نخواهد کرد.

معاون عملیات ارتش ادامه داد: ما بازتاب حمایت مردم از نظام را در راهپیمایی‌های مختلف و مناسبت‌های گوناگون شاهد بوده ایم؛ ملت ایران عملا در صحنه حضور پیدا می‌کنند و وابستگی خود به ارزش‌های جمهوری اسلامی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب را به نمایش می گذارند و این موضوع پیام اصلی را به استکبار جهانی خواهد رساند.

 موسوی با بیان اینکه «دشمن نمی تواند بین مسئولان و مردم شکاف ایجاد کند و وحدت ملی ما روز به روز مستحکم‌تر خواهد بود»، گفت: تا زمانی که وحدت کلمه، همانطور که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند وجود داشته باشد، هیچ تهدیدی متوجه جمهوری اسلامی نخواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تهدید نفتکش‌های ایرانی در آب‌های بین المللی که اخیرا از سوی یکی از مقامات آمریکا انجام شد، خاطرنشان کرد: ایجاد هرگونه مزاحمت برای حمل و نقل و تجارت بین‌المللی از طریق آبراه‌های بین‌المللی خلاف قوانین و عرف نظام جهانی است و قاعدتا این اقدامات پسندیده و مورد پذیرش نخواهد بود و ارتش جمهوری اسلامی برای حفاظت از ناوگان تجاری از آمادگی لازم برخوردار است و تجربه ۴۰ ساله نشان می‌دهد که در طول این سال‌ها برخلاف تهدیداتی که وجود داشته، تجارت در دریاها را بدون هیچ مشکلی انجام داده ایم.

معاون عملیات ارتش در پایان تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش این آمادگی را دارند که از طریق دستورات ابلاغی، با توجه به سلسله مراتب، همان طور که تا پیش از این از ناوگان تجارت و نفتکش های‌مان در برابر تهدیدات حمایت کرده ایم، بعد از این هم به طور مستمر این کار را ادامه دهیم تا بهره‌برداری لازم از آبراه‌های دریایی را جهت تامین منافع خودمان داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.