حسین قربانزاده عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی قالیباف به دولت برای برون رفت از شرایط نابسامان اقتصادی گفت: نامه آقای قالیباف از طرف مسئولان ارشد در قوای مختلف به مسئولان مرتبط ارجاع شد، جلسات کارشناسی هم برگزار شده و قاعدتا آن پیشنهادات معطوف به دوره خاص ایام تحریم است. از همین رو هر چه زمان بگذرد میزان اثرگذاری آن کاهش می‌یابد. بنابراین اگر قرار است تحولی رخ دهد و مواجه درستی با قدرت نابرابر عرصه خارجی صورت بگیرد، پیشنهادات ارائه شده  باید عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهادات ارائه شده می‌تواند از سوی کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: طرح پیشنهادی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌تواند در این دوره به کمک دولت بیاید. این شیوه هم‌افزایی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی برای اتحاد و انسجام ملی با هدف مقابله با تحریم‌ها است.

به گفته عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، اگر پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی ارائه شده به درستی مورد بهره برداری قرار گیرد، تصویر روشنی از هم افزایی و همکاری گروه‌ها و جناح‌ها با سلایق مختلف است که هم مدنظر رهبری و هم نجات بخش آشفتگی اقتصادی کنونی است.

قربانزاده افزود: لازم است که در شرایط کنونی، دیگر جناح‌ها و گروه‌ها سیاسی نیز  انتقادات خود را با پیشنهادات مشخص مطرح کنند و تنها به بیان انتقادات و ایرادات اکتفا نکنند.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی  با اشاره به شایعات و حواشی چند هفته اخیر پیرامون قالیباف از جمله فرار او از ایران  اظهار داشت: آقای قالیباف صرفا یکی از شخصیت‌های مسئول در ساختار جمهوری اسلامی نیست چون در دوره‌‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته، حمایت‌ها، انتقادات و عملیات روانی در عرصه رسانه پیرامون ایشان نیز معطوف به رقابت های سیاسی است.

وی افزود: پیش‌بینی از فعالیت قالیباف در عرصه‌های مختلف عمدتا از سوی کسانی است که خود را رقیب وی می‌دانند یا در مناسبات دوره‌های پیش این اختلافات باقی مانده در عرصه رسانه بروز و ظهور دارد.

وی با تاکید بر اینکه در موقعیت حساس کنونی بعد از خروج آمریکا از برجام و وضعیت اقتصادی حاکم، همه توان و انرژی مسئولان و فعالان سیاسی، باید صرف حل مشکلات  شود، تصریح کرد: در شرایطی که انتخاباتی در کشور نداریم که افراد نگران فعالیت‌های آقای قالیباف باشند از همین رو اگر کسی دلسوز کشور است، باید توان و انرژی خود را در مواجه با دشمن خارجی بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.