روزنامه "وال استریت ژورنال" نوشت، مشهورترین سرمایه‌دار عربستانی در سطح جهان پس از چند ماه از تبرئه‌ شدنش از پرونده فساد و آشتی با بن‌سلمان، بازگشته تا به آل سعود کمک کند بحران قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی را پشت سر بگذارد.

این روزنامه نوشت، بن طلال در ماه‌هایی که آزاد شده به دنبال سازش محرمانه و بدون تنش با بن سلمان بوده تا تصویری دوستانه از عربستان در میان سرمایه‌گذاران و مسؤولان خارجی ارائه دهد. شاهزاده میلیاردر عربستانی مدتی به جرم فساد مالی توسط ولی عهد این کشور در هتل "ریتز" زندانی شده بود.

وال استریت ژورنال نوشت، در ماه اکتبر دفتر محمد بن سلمان با بن طلال تماس گرفته و از او خواسته تا در همایش سرمایه‌گذاری عربستان که به تازگی در ریاض برگزار شد حضور داشته باشد که مقامات اجرایی بین‌المللی به خاطر ماجرای قتل خاشقجی تا حد زیادی آن را تحریم کردند.

این روزنامه آمریکایی از انعقاد سلسله قراردادهای جدیدی توسط بن طلال با سرمایه‌گذاران بین‌المللی از جمله سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در پروژه‌ای فرانسوی و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری دیگری در شرکت‌های تکنولوژی غربی خبر داد، وی همچنین براساس اظهارات منابع آگاه از این توافق‌ها، مذاکراتی با مالک گروه موسیقی آمریکایی"وارنر" و مقامات اجرایی دیگری برای سرمایه‌گذاری در شرکت رسانه‌ای "روتانا" داشته است.

روتانا متعلق به بن طلال بوده و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای فعال در زمینه موسیقی و سرگرمی در جهان عرب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.