عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با فرماندهان و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی با بیان اینکه تفکر «تکفیری» همچنان پابرجاست؛ بر ادامه تلاش‌های نیروهای امنیتی برای از بین بردن هسته‌های تروریستی تأکید کرد.

به نوشته السومریه نیوز، طبق بیانیه صادره از دفتر عبدالمهدی، این نشست برای بررسی اوضاع امنیتی عراق برگزار شده بود و فرماندهان و مسئولان امنیتی گزارشی از اوضاع کشور به خصوص وضعیت مرز با سوریه ارائه دادند.

نخست‌وزیر جدید عراق، در این نشست با ستایش روحیه نیروهای امنیتی عراق، تأکید کرد که عملیات علیه هسته‌های باقی مانده تروریست‌ها ادامه دارد.

او با «سرطان» خواندن گروهک داعش، گفت که باید این غده کاملا از بین برود و تفکر «تکفیر» همچنان وجود دارد و برای از بین بردن این تکفر باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

عبدالمهدی در تاریخ ۱۰ مهر گذشته پس از ماهها جدل میان گروههای سیاسی مأمور تشکیل کابینه شد. در دوره وی نیروهای امنیتی و نظامی عراق با پشت سر گذاشتن درگیری نظامی با تروریست‌های داعش و تسلط بر تمامی مناطق تحت اشغال آن‌ها، در پی کشف و انهدام هسته‌های باقی مانده و خاموش داعش در برخی استان‌ها به ویژه دیالی، الانبار و مناطق مرزی با سوریه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.