روزنامه وال استریت ژورنال با جمع آوری چندین نمونه در جریان کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ گزارش خود را منتشر کرد؛ در این اسناد آمده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به صورت مستقیم برای لاپوشانی در مورد داستان‌های زنانی که به گفته آنها با وی رابطه داشته‌اند، مداخله کرده است.

"کارن مکدوگال" و "استورمی دنیلز" از جمله زنانی هستند که برای تعریف نکردن داستان‌های ارتباط خود با ترامپ حق‌السکوت دریافت کرده‌اند.

این گزارش با انکار ترامپ درباره این پرداخت‌ها همخوانی ندارد و احتمالا دلالت بر نقض قوانین انتخاباتی توسط وی محسوب می‌شود.

در اوت سال جاری میلادی، مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ به ارتکاب جرایم فدرال به خاطر سازماندهی برای پرداخت این حق‌السکوت‌ها اذعان کرد و گفت که به دستور ترامپ این کارها را انجام داده است.

براساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، در نشست اوت ۲۰۱۵ در برج ترامپ، دیوید پکر، مدیر اجرایی رسانه آمریکا پیشنهاد استفاده از مجله National Enquirer را برای خرید داستان هر زنی را داد که ممکن است تلاش کند تا روابطش با ترامپ را افشا کند؛ این مجله بعدا چنین ادعایی را رد کرد.

این کمپانی بعداد به مکدوگال ۱۵۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت کرد.

پکر بعدا از توافق مشابه در پرونده استورمی دنیلز امتناع کرد. کوهن بعدا به دادستان‌ها گفت که ترامپ به وی گفته خودش این کار را انجام دهد.

کوهن ۱۳۰ هزار دلار به دنیلز داد و کمپانی ترامپ این پول را به کوهن بازپرداخت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.