، برخی کارشناسان بر این اعتقادند که دمکراتها با در دست گرفتن مجلس نمایندگان آمریکا چالش های تازه ای را برای ترامپ ایجاد خواهند کرد. 
سایت گاردین با انتشار چند فتونیوز به چالش هایی پرداخته که قرار است دمکراتها برای ترامپ درست کنند. 


۱- این احتمال وجود دارد که بحث استیضاح ترامپ جدی تر شود. لذا  پیروزی دمکراتها، یک شکست برای ترامپ خواهد بود. دمکراتها می گویند، مطالبات دیگری در احضار برخی دیگر از شخصیت ها دارند اما درخواست های آنان از سوی جمهوریخواهان نادیده گرفته شده است. 
2- چالش دوم فرار رئیس جمهور از مالیات است؛ دموکرات ها اکنون کمیته های مجلس نمایندگان را در اختیار می گیرند و می توانند مساله فرار مالیاتی رئیس جمهوری و ارتباطات احتمالی کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ وی با روسیه را مورد بررسی قرار دهند. 


۳- دموکرات ها همچنین می توانند ترامپ را مجبور به عقب نشینی از مصوبه های نژادپرستانه و جاه طلبانه اش کنند و احتمالا وعده های وی برای تامین بودجه دیوار مرزی با مکزیک، تصویب بسته کاهش مالیاتی یا اعمال سیاست های سخت تجاری وی را محکوم کنند. 


۴- بحث دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و تحقیقات دربارۀ مولر از مهمترین چالش های ترامپ خواهد بود. 
5-  آمار تازه از تلفات توفان ماریا در پورتوریکو، انتقادهای زیادی از سوی رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی درباره پاسخ ناکافی دولت فدرال به این بحران تشدید شده است. لذا کم کاری دولت ترامپ در جبران خسارات ناشی از طوفان ماریا از دیگر چالشهای ترامپ است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.