به گزارش روزنامه رای الیوم، بنیامین نتانیاهو در جمع نمایندگان حزب لیکود افزود: امروز یک روز تاریخی است که آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرده است. این تحریم ها، شدیدترین نوع آن از آغاز تلاش ها برای مقابله با اقدامات ایران به شمار می آید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: آغاز دور دوم تحریم ها به ویژه تحریم های بانکی، ضربه سختی به ایران وارد خواهد کرد.

نتانیاهو روز شنبه نیز از بازگرداندن مجدد تحریم‌ های آمریکا علیه ایران از دونالد ترامپ تقدیر کرده بود.

در همین حال، آفیگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره مدعی شد: تصمیم شجاعانه رئیس جمهوری آمریکا (در اعمال تحریم های جدید علیه ملت ایران) تغییر بنیادی است که خاورمیانه منتظر وقوع آن بود.

دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران از امروز آغاز می ‌شود و سایر کشورهای عضو برجام با صدور بیانیه‌ هایی، مخالفت خود را با تصمیم واشنگتن اعلام کرده ‌اند.

در همین راستا، پی یر مسکوویچی کمیسیونر امور اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد: این اتحادیه با تصمیم آمریکا برای وضع دوباره تحریم های نفتی و مالی علیه ایران مخالف است.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه‌های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ‌گاه به هدف خود دست نخواهد یافت و خود را منزوی می‌کند. 

تحریم‌هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می‌کند، از مدت‌ها قبل آغاز ‌شده و جامعه جهانی با آن‌ها همراهی نکرده تا جائیکه ترامپ مجبور شده است از برخی از بندهای آن عقب‌نشینی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.