پایگاه خبری عربی ۲۱ نوشت، شبکه تلویزیونی صهیونیستی &#۳۹;کان&#۳۹; فاش کرد: نتانیاهو با نشان دادن چراغ سبز به مصوبه مجازات اعدام مبارزان فلسطینی با پیشنهاد حزب &#۳۹;اسرائیل خانه ماست&#۳۹; به رهبری&#۳۹; اویگدور لیبرمن&#۳۹; وزیر جنگ رژیم صهیونیستی موافقت کرد. 

این شبکه تلویزیونی صهیونیستی افزود: این مصوبه پس از توافق رهبران احزاب صهیونیستی با &#۳۹;نفتالی بنت&#۳۹; وزیر آموزش رژیم صهیونیستی تصویب شد.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ژانویه گذشته پیش نویس مصوبه اعدام مجریان عملیات شهادت طلبانه را با ۵۲ رای مثبت و ۴۹ رای منفی تصویب کرد.

چندی پیش حزب راستگرای افراطی &#۳۹;اسرائیل خانه ماست&#۳۹; به ریاست اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش نویس دو مصوبه یاد شده را مطرح و به تایید نخست وزیر رژیم صهیونیستی رساند. 

با تصویب این طرح، حکم اعدام در رژیم صهیونیستی اجرایی می شود؛ این رژیم پیش از این مدعی لغو مجازات اعدام بود و احکام حبس های طولانی در حق فلسطینیان مبارز صادر می کرد.

بر اساس این مصوبه مبارزان فلسطینی و مجریان عملیات شهادت طلبانه علیه رژیم صهیونیستی بدون اجماع قضات و بدون امکان تخفیف حکم، به اعدام محکوم می شوند. 

پیش نویس این مصوبه در سال ۲۰۱۵ میلادی برای تصویب در کنست ارائه شد اما در آنجا به تصویب نرسید و مجددا پس از عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان در تیر ماه گذشته (ژوئیه) در کرانه باختری بار دیگر در کنست مطرح شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.