روسیا الیوم نوشت، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر عنوان داشت که در دیدار عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آخرین تحولات مساله فلسطین بالاخص پرونده آشتی ملی در سایه تحولات داخلی و منطقه‌ای و بین المللی اخیر در زمینه این امر مورد بررسی قرار گرفت.

سیسی در این دیدار بر ثابت بودن موضع مصر در قبال مساله فلسطین که مبتنی بر راهکار تشکیل دو کشور و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی است، تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر در این دیدار بر تمایل کشور خود برای حمایت از تحرکات فلسطینی‌ها جهت بازستاندن حقوق ملت فلسطین و حل و فصل این مساله بر اساس راه‌حل‌های عادلانه و جامع تاکید کرد.

محمود عباس نیز از تلاش‌های مصر برای حمایت از مساله فلسطین قدردانی کرد و گفت که تشکیلات خودگردان برای پایان دادن به دودستگی‌ها و یکپارچه سازی ملت فلسطین و دادن توانایی به آنها برای رویارویی با چالش‌های مختلف مصمم است.

رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار بر ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی‌های فیمابین درمورد گام‌های آتی برای یکپارچه کردن فلسطینی‌ها بر اساس توافق آشتی منعقد شده در اکتبر ۲۰۱۷ تاکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.