صبح امروز (۱۲ آبان) خط تولید جنگنده کوثر که اولین جنگنده صددرصد ایرانی کشورمان است، با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش، در اصفهان راه‌اندازی شد.

امیر موسوی در این مراسم اظهار داشت: به خاطر راه اندازی خط تولید جنگنده کوثر، خدا را شاکر هستیم و به ملت ایران تبریک می‌گوییم. از برادران‌مان در وزارت دفاع، که در یک کار هم‌افزا با نیروی هوایی ارتش و همچنین تعداد زیادی از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند یک نقطه عطف را در تاریخ صنایع دفاعی کشور ما رقم بزنند، سپاسگزاریم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز، یک روز بسیار مهم برای صنایع نظامی و یک روز بسیار مهم برای نیروی هوایی است، عنوان کرد: صنایع نظامی جمهوری اسلامی ایران امروز برای اولن بار موفق شده با توان دانشمندان خود، خط تولید هواپیمای جنگنده را راه اندازی کند.

امیر موسوی با بیان اینکه امروز جهش جدیدی برای ارتقای توان رزمی نیروی هوایی محسوب می‌شود، تاکید کرد: امروز ملت ایران و دانشمندان ما ثابت کردند که «تحریم» سلاحی کُند و نابُراست و ایران با عزم جوانان خود می‌تواند در برابر تمام تحریم‌ها بایستد و خط تولید ساخت هواپیمای جنگنده را راه اندازی کند.

اشتغال۴ هزار نفر با راه‌اندازی خط تولید جنگنده کوثر 

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم اظهار کرد:  به زودی تعداد مورد نیاز این هواپیما تولید می‌شود و در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار خواهد گرفت.در ادامه تولید جنگنده کوثر، ما همچنان کار تحقیق و پژوهش را برای پیشرفته‌تر کردن نشل این هواپیما دنبال می‌کنیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه وزارت دفاع با بهره‌گیری از یک پلت‌فرم دقیق طی سالیان گذشته، هواپیماهای آذرخش، صاعقه ۱، صاعقه ۲ و امروز کوثر را تولید کرده است، گفت: در آینده ایرانیان عزیز شاهد نسل پیشرفته‌تر کوثر خواهند بود.حداقل به مدت یک دوره ۱۰ ساله یا حتی ۲۰ ساله، از نسل‌های پیشرفته جنگنده کوثر استفاده خواهیم کرد که این کار از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه خواهد بود.

امیر حاتمی همچنین گفت: با راه‌اندازی حط تولید جنگنده کوثر، بالغ بر ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاده شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.