بنیامین نتانیاهو به تازگی در اظهارات بی‌اساس خود با نسبت دادن عنوان «قوی‌ترین نیروی اسلام جنگ‌طلب» به کشورمان ایران، به اتحادیه اروپا در باره رخ دادن حملات احتمالی در خاک آن از طرف ایران هشدار داد.

وی پس از مذاکره با همتای بلغاری خود روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت «اسلام افراطی» یک تهدید برای جهان است و مدعی شد که اسرائیل به تازگی مواردی از دسیسه‌های ایران برای اقدام به حملاتی در خاک اروپا را فاش کرده است.

نتانیاهو برای شرکت کردن در نشست روز جمعه کرایووا که وزیران امورخارجه بلغارستان، یونان و رومانی و همچنین رئیس‌جمهور صربستان نیز در آن حضور دارند به وارنا، یکی از شهرهای دریای سیاه در بلغارستان رسید.

وی در طول سفر خود گفت که به دنبال قوی‌تر کردن ارتباط خود با این کشورها و تغییر در «رویکرد خصومت‌آمیز و ریاکارانه اتحادیه اروپا »در راستای صلح خاورمیانه است.

 در پی شکست پروژه «الف»، ضدانقلابان تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و دست نشاندگان سعودی‌شان در منطقه، دانمارک برای پیشبرد سیاست‌های ضد ایرانی غرب (پروژه «ب») وارد کارزار شده‌اند.

‌ در این راستا رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند روز پیش به انتشار گسترده موضوع ادعایی دست داشتن یک ایرانی در یک اقدام تروریستی در دانمارک پرداختند.

مقامات امنیتی و دولتی دانمارک در هفته جاری مدعی شده‌اند که طرح سوءقصد علیه یکی از سران گروهک تروریستی الاحوازیه در خاک دانمارک را خنثی کرده‌اند که احتمالا اطلاعات ایران مسئول آن بوده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اخبار مغرضانه منتشره در خصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را قویا تکذیب کرد و آن را در  ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی خواند.

محمد جواد ظریفف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به سفر اخیر خود به ترکیه و پاکستان در صفحه توییتر خود نوشت: اقدامات انحرافی و کینه توزانه موساد، (که بعدا به آن خواهم پرداخت) تنها تعهد ما را به برقراری ارتباط سازنده با جهان تقویت می‌کند.

مشاور رییس جمهور نیز در حساب توئیتری خود نوشت: بعد از شکست طرح «الف» (۷ آبان) کیس‌سازی برای همراه کردن اروپا با تحریم غیرقانونی آمریکا با بهانه تروریسم کلید خورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.