"پترا" گزارش داد، ایمن الصفدی، وزیر خارجه این کشور با یوسف بن علوی بن عبدالله، همتای عمانی خود که از رام‌الله وارد امان شده دیدار کرد.

در این دیدار بن علوی همتای اردنی خود را در جریان اقدامات کشورش درخصوص مساله فلسطین قرار داد که شامل مذاکرات مقامات عمان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیدار بن علوی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

دو طرف بر اهمیت یکپارچه شدن همه تلاش‌ها برای حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل براساس راهکار تشکیل دو کشور تاکید کردند که تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس اشغالی را تضمین می‌کند.

الصفدی در این دیدار گفت، تنها راه حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل، تحقق ثبات و امنیت و صلح جامع در منطقه نابودی اشغال‌گری، برآورده شدن همه حقوق مشروع ملت فلسطین به ویژه حق آن در داشتن آزادی و کشور مستقل براساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و طرح صلح عربی است.

همچنین وزیر خارجه عمان پیش از سفر به اردن با عباس در رام‌الله دیدار و پیام سلطان قابوس، پادشاه عمان پیرامون سفر نتانیاهو به این کشور را به او تحویل داد. جزئیات بیشتر این دیدار یا محتوای پیام مذکور هنوز منتشر نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.