احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال که امروز(چهارشنبه) به همراه امیرحسین منظمی دبیر فدراسیون والیبال به خانه والیبال آمده بود و از نزدیک دیدار تیم های سایپا و خاتم اردکان را مشاهده می کرد در بین بازی در حضور پیشکسوتان والیبال و مسئولان هیئت والیبال تهران نخستین دستگاه ویدیو چک ایرانی را افتتاح کرد.

ضیایی در جمع خبرنگاران درباره استقرار این دستگاه در خانه والیبال گفت: خوشبختانه صنعتگران و محققان ایرانی به توانایی های مورد نیاز در ورزش و به خصوص والیبال دست یافته‌اند و هم اکنون خوشحالیم که توانستیم این دستگاه را بهره برداری کنیم. برای بهره‌برداری از این دستگاه دوستانمان در هیئت والیبال تلاش زیادی کردند و در سال گذشته نیز توضیحاتی داده بودند اما فرصت کافی برای استفاده از آن پیش نیامده بود.

او افزود: در سال گذشته نیز این امکان بود که از دستگاه ویدئو چک استفاده شود اما به دلیل وسع مالی پایین برخی شهرستان‌ها برای جابه‌جایی، این امر رخ نداد ولی در فصل جاری شهرستان‌ها می‌توانند به صورت اجاره‌ای این دستگاه را در سالن مورد نظرشان مستقر کنند.

ضیایی در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: در نشست فدراسیون جهانی در لوزان رئیس فدراسیون جهانی اعلام کرد که ۴۰ درصد از درخواست‌های ویدیو چک مثبت بوده است. این آمار نشان از آن دارد که استفاده از ویدئو چک برای اجرای عدالت الزام‌آور است.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: من کیفیت این دستگاه را دیدم و به نظرم با کیفیت دستگاه‌های مشابه خارجی برابری می کند اما قیمت آن بسیار پایین تر است دستگاه‌های خارجی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.