سعید معصوم عضو هیات علمی دانشگاه کاشان با بیان اینکه یکی از فرآورده های زالو، روغن است، گفت: استفاده از روغن زالو باعث افزایش گردش خون و خون رسانی در برخی اندام های بدن مانند عضلات می شود.

وی افزود: در طب سنتی از این روغن برای افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می شود که امروزه اثرات شگفت انگیز آن شناخته شده و می تواند جایگزین مناسبی برای کرم های شیمیایی، بوتاکس ها و یا جراحی های همراه با عوارض ناخوشایند باشد.

معاون پژوهشی دانشکده شیمی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: روغن زالو از طریق پوست و با ماساژ دادن جذب بدن شده و با حذف سلول های مرده بدن، سبب جایگزینی سلول های زنده با سلول های مرده می شود و به واسطه فرآیند کلاژن سازی از پیری زودرس جلوگیری می کند.

معصوم خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی های ممتاز روغن زالو تیم تحقیقاتی دانشگاه درصدد تدوین استاندارد برای روغن زالو و استحصال روغن با کیفیت از آن و ساخت و تولید بهینه محصولات آرایشی و بهداشتی با محوریت این روغن هستند.

وی با بیان اینکه ساخت محصول اولیه کرم زالو صورت پذیرفته است و تحقیقات میدانی در حال انجام است، گفت: این محصول با کیفیت داخلی می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.