مجمع عمومی جامعه مدرسین در واکنش به  نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی، با صدور بیانیه ای، توصیف این نامه با کلماتی مانند؛ تحکم آمیز، آمرانه و... را ظلم خوانده و این سوال را مطرح کرده است که آیا موضوع این نامه به اندازه‌ای بود که برخی صدای «وااسلاما، وامرجعا و برخی استرجاع» خوانند؟ در این بیانیه تصریح شده «گروهی در پی بهانه‌ای برای زدودن غبار از چهره فتنه‌گران هستند.»

آیت الله سید محمد غروی در گفت و گو با «انتخاب»، درباره اینکه آیا نظر اعضای مجمع عمومی برای این بیانیه اخذ شده بود یا خیر، گفت: بنده از این نامه اطلاعی ندارم. قائدتا هیات رئیسه این کار را کرده. در نتیجه از من در این باره سوال نکنید.

او درباره اینکه آیا هیات رئیسه می تواند بدون نظر اعضای مجمع عمومی، چنین بیانیه ای صادر کند یا خیر، گفت: نمی دانم. باید ببینیم اساسنامه چگونه است. در حال حاضر اساسنامه را به یاد ندارم و نمی توانم اظهارنظر کنم.

آیت الله غروی همچنین تصریح کرد: اعتقادم این است که اصولا باید این مسئله را رها کرد. یعنی اگر واقعا ما برای این حضرات دلمان بسوزد، بهترین راه این است که قضیه را رها کنیم. بعضی نکات باید گفته می شد که گفته شد و تمام شد. دیگر پرونده این موضوع را باید جمع کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.