به گزارش وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید میدانی دو ساعته از فرایند آماده سازی ورزشگاه آزادی برای بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: در این دوره بعد از مدت‌ها یک تیم ایرانی به فینال راه یافت. البته باید از مرحله یک چهارم که برای اولین بار در تاریخ ورزش کشورمان رخ داد هم نام ببرم که هم‌زمان پرسپولیس و استقلال به این مرحله راه پیدا کردند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بعد از موفقیت‌های خوب ورزش ایران در جام جهانی فوتبال، بازی‌های آسیایی، بازی‌های پاراآسیایی و المپیک جوانان، امیدوارم پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود تا به همراه مردم ایران در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی بگیریم.

سلطانی‌فر همچنین با تشکر از مدیریت و کارشناسان شرکت توسعه و مجموعه ورزشی آزادی تهران ادامه داد: با توجه به امکانات و شرایطی که لازم بود برای بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا فراهم شود و همچنین الزاماتی که AFC قرار داده بود و برخی فضاها، معابر و تجهیزات اضافه و بازسازی شود، ۸۰ درصد آن محقق شده و در فاصله ۱۲ روزی که تا فینال باقی مانده، ان‌شاءالله بقیه موارد هم که باید انجام شود تا دو، سه روز زودتر از بازی برگشت فینال، اقدامات و امکانات لازم هم تامین می‌شود. ان‌شاءالله روز ۱۹ آبان همزمان با آغاز ماه ربیع الاول که با ولادت پیامبر گرامی اسلام همراه است، جشن پیروزی و قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم.

سلطانی‌فر در پاسخ به سوال پیش بینی نتیجه دیدار فینال لیگ قهرمان آسیا اظهار داشت: پیش بینی من این است که در مجموع دو دیدار رفت و برگشت نماینده ایران پیروز و فاتح لیگ قهرمان آسیا می‌شود. تیم‌های ایرانی در این دوره به ویژه پرسپولیس نشان داد که تا پایان ۹۰ دقیقه تلاش می‌کند و این ظرفیت را دارد که به امید خدا جام قهرمانی را کسب کند.

او همچنین در خصوص مهمانان خارجی بازی برگشت فینال در ورزشگاه آزادی گفت: بر اساس اطلاعی که فدراسیون داد، ۲۵۰ نفر از مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا، یوفا و فیفا، روسای ٢٠ فدراسیون همچنین تعدادی از خبرنگاران خارجی حضور خواهند داشت که تدابیر لازم را برای میزبانی و پذیرایی از مهمانان خارجی پیش بینی و اتخاذ کردیم که به امید خدا این مهمانان هم بتوانند در این پیروزی و جشن بزرگ و باشکوه مردم ایران سهیم باشند.

وی درباره حضور مقامات ارشد دولت و دعوت از رییس جمهور و معاون اول و وزرا برای تماشای بازی فینال گفت: این بازی یک اتفاق بسیار خوب ملی برای ورزش و مردم ایران است و تلاش می‌کنیم مقامات ارشد دولت و کشور برای تماشای این بازی به استادیوم بیایند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.