اسحاق جهانگیری صبح امروز - سه شنبه - مصادف با اربعین حسینی در بدو ورود به فرودگاه نجف از سوی استاندار نجف و رییس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهوری قرار است تا دقایقی دیگر حرم نورانی و بارگاه مقدس امیرالمونین علی (ع) را زیارت کند و پس از آن در مسیر نجف به کربلا در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت خواهد کرد.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در این سفر معاون اول رییس جمهوری را همراهی می کنند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین در بدو ورود به فرودگاه نجف اشرف در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اربعین امروز به عنوان یک نماد بسیار مهم در جهان اسلام تبدیل شده است و میلیون ها مسلمان عاشق امام حسین (ع) در این روز در مرسم اربعین و این راهپیمایی عظیم شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین پیام های زیادی در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با خود به همراه دارد، اظهار داشت: این راهپیمایی به یکی از نمادهای قدرت ملت مسلمان به خصوص مردم و دولت ایران و عراق تبدیل شده است.

جهانگیری افزود: مراسم راهپیمایی اربعین احیاگر اسلام ظلم ستیز و اسلامی است که به دنبال آزادی و نه گفتن به هر گونه ظلم است که حضرت اباعبدالله (ع) این مکتب را ترویج کرد و این مراسم روز به روز پرشکوه تر و با وسعت بیشتری در دنیا معرفی می شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی اربعین تصریح کرد: بیش از ۲ میلیون نفر از مردم ایران و عاشقان امام حسین(ع) در یک مقطع کوتاه به عراق سفر می کنند تا بتوانند در مراسم راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: این انتظار وجود دارد که دولت نیز در این مراسم در کنار مردم باشد و حضور من در این سفر بیانگر این است که وقتی این تعداد از مردم ایران در این مراسم شرکت می کنند، باید اطمینان خاطر داشته باشند که دولت در کنار آنها است و در همه صحنه هایی که ملت حضور دارند، دولت نیز آنان را همراهی می کند.

جهانگیری خاطر نشان کرد: پیام دیگر حضور من در این سفر علاوه بر زیارت و شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین این است که تشکر قلبی خود را از مردم و دولت عراق به خاطر میزبانی خوب از زائران امام حسین (ع ) اعلام کنم. البته در روزهای گذشته با نخست وزیر عراق تماس تلفنی داشتم و مراتب قدردانی دولت و مردم ایران را از میزبانی خوب عراق اعلام کردم.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ دولتی تاکنون چنین میزبانی انجام نداده است که در مقطعی کوتاه پذیرای چندین میلیون زائر باشد، تصریح کرد: مردم عراق به خوبی پذیرای زائران هستند و هیچ حادثه امنیتی که بر خلاف مصالح مردم باشد تا کنون رخ نداده که این بیانگر اقتدار دولت عراق است و امیدوارم دولت جدید این کشور موفق شود روز به روز پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه یکی از ویژگی های اصلی راهپیمایی اربعین را مردمی بودن این مراسم دانست و گفت: همه کارها و امور و نیز برپایی موکب ها و تنظیم برنامه ها به دست خود مردم انجام می شود و باید این ویژگی مردمی بودن مراسم اربعین را حفظ کنیم.

جهانگیری افزود: ما به عنوان کشوری که بیشترین زائر را در ایام اربعین به عراق اعزام می کنیم باید به دولت میزبان کمک کنیم که ویژگی مردمی بودن این مراسم حفظ شود.

معاون اول رییس جمهوری افزود: ما در این سالها صحنه هایی از میزبانی مردم عراق دیده ایم که بیشتر به داستان شبیه است که این همه اصرار داشته باشند که از زوار امام حسین(ع) پذیرایی کنند و آنها را به خانه های خود دعوت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.