براساس تحلیل آخرین دیده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در ۲ روز آینده در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق و شمال فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ادامه دارد.

 

در ۲ روز آینده به سبب شکل‌گیری ابرهای هم‌رفتی روی تنگه هرمز، در سواحل هرمزگان و تنگه هرمز وزش باد شدید موقت، رگبار باران، رعدوبرق و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

 

در روز چهارشنبه ناپایداری‌ها به صورت پراکنده در بخش‌هایی از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و جنوب کرمان ادامه دارد.

 

از پنج‌شنبه با ورود سامانه پرفشار و جریانات سرد شمالی سواحل دریای خزر و اردبیل تا روز جمعه شاهد بارش باران، وزش باد، کاهش دما و مواج شدن دریا خواهد بود، همچنین در ارتفاعات اردبیل و سواحل خزر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز چهارشنبه نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۶ و ۶ درجه خواهد بود.

 

روز آینده بوشهر با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و زنجان با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (یکم مهرماه ۹۷) تا روز پنجم آبان سال جاری ۱۵.۳ میلی‌متر ثبت شد،‌ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۷.۳ میلی‌متر بود که بارش سال‌جاری ۱۰۹.۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

 

همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۸.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۷۹.۹ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

 

بیشترین میزان بارش در هفته پنجم سال زراعی معلق به منطقه پیرانشهر در استان‌ آذربایجان غربی به میزان ۱۰۸.۸ میلی‌متر بوده است.

 

همچنین میانگین گرم‌ترین منطقه دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۶.۱ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی ۲.۳درجه سلسیوس بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.