متن نامه رسول متجب‌نیا به شرح زیر است:

بار دیگر و آن هم در آستانه اربعین حسینی علیه السلام، آیت الله یزدی در نامه‌ای سرگشاده و خطاب به مرجع عظیم القدر شیعه حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی مدّظله العالی به بهانه دفاع از نظام و مقام معظم رهبری، از موضع بالا و با لحنی توهین آمیز و تهدیدگونه ساحت مرجعیت را مورد اعتراض و بی‌حرمتی قرار داد. اگرچه این اقدام، اولین و آخرین رفتار دور از شأن نگارنده نامه نیست معذلک اینجانب به عنوان فرزند حوزه علمیه قم و شاگرد و دست پرورده مراجع عظیم الشان تقلید، جهت تنویر افکار عمومی و دفاع از حقیقت و عدالت نکاتی را یادآور می شوم؛

۱- در طول سالیان متمادی بعد از غیبت کبری تاکنون، جایگاه مرجعیت، مقدس‌ترین منزلت در بین امت اسلام و شیعیان بوده است و حتی رژیم‌های طاغوتی از بی‌حرمتی به آن هراس داشته‌اند، فراموش نمی‌کنیم تاثیر توهین روزنامه اطلاعات در یادداشت رشیدی مطلق به امام خمینی (ره) در اوجگیری انقلاب اسلامی را.

۲-آیت الله یزدی به عنوان یکی از علمای باسابقه در سیاست و انقلاب، جایگاه خود را در حوزه علمیه مشخص کنند چرا که گاهی مرجع را عزل کرده و یا نصب می‌کنند و اکنون به مرجعی توهین می‌نمایند!

۳-ایشان به خوبی می‌دانند که از افتخارات بزرگ حوزه‌های علمیه بلکه رمز بقاء و نقش آفرینی آن، استقلال حوزه‌ها از حکومت و نظارت مستقیم مراجع عظیم القدر بر حوزه‌ها بلکه مسئولان است و امام راحل همواره بر این مهم تاکید و توصیه داشتند.

۴- آیت الله یزدی با چه دلیل و مجوز شرعی و قانونی، جمعی از بزرگان اسلام و کشور را به مسئله دار بودن و حرمت قائل نشدن برای نظام و رهبری متهم می‌کند؟

۵- از حضور نگارنده نامه می‌خواهم به جایگاه شخصیت‌های مورد حرمت شکنی ایشان بین مردم و جایگاه خود در میان ملت ایران از زمان نمایندگی مجلس تاکنون اندکی مطالعه نمایند.

والسلام

رسول منتجب نیا»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.