به گزارش ایلنا، لیگ برتر چند مصدوم روی دست کی‌روش گذاشته و از طرفی تیم ملی هم بازیکنان را با آسیب‌دیدگی به باشگاه‌های اروپایی‌شان فرستاده. سعید عزت‌اللهی با مصدومیت از ناحیه تاندون که در اردوی تیم ملی برایش پیش آمد، ۶ هفته از حضور در ترکیب ردینگ محروم شد و مرتضی پورعلی‌گنجی هم در تمرین از ناحیه لیگامنت آسیب دید و به همین دلیل ۶ هفته نمی‌تواند در لیگ بلژیک برای باشگاه یوپن بازی کند.

اینها آسیب‌هایی بودند که تیم ملی به باشگاه‌های اروپایی زد. باشگاه‌هایی که روی بازیکنان ایرانی خود حساب ویژه‌ای باز کرده بودند اما در سخت‌ترین شرایط قادر نیستند از وجودشان استفاده کنند. پل کلمنت در ردینگ و کلود ماکه‌له‌له در یوپن، هنوز هم با آسیب‌دیدگی این دو بازیکن کنار نیامده و چشم انتظار بازگشت زودهنگام آنها به انگلیس و بلژیک هستند.

لیگ برتر هم چند مصدوم روی دست تیم ملی گذاشته که شاخص‌ترین آنها اشکان دژاگه است. اشکان که از ابتدا در ترکیب تراکتورسازی مقابل سپیدرود قرار گرفته بود در دقیقه ۳۳ پس از برخورد با بازیکن حریف از ناحیه کشاله مصدوم شد و به ناچار جای خود را به احسان پهلوان داد.

 دژاگه که نخستین فصل حضور خود در لیگ برتر ایران‌ را پشت سر می‌گذارد قبل از شروع جام جهانی به علت مصدومیتی کهنه در عضله پای خود مدت زیادی را دور از فوتبال بود و حتی نتوانست با پیراهن ناتینگهام‌فارست انگلیس عملکرد قابل دفاعی به نمایش بگذارد. دژاگه که کاپیتان دوم تیم ملی هم هست، هنوز نمی‌داند چند روز یا چند هفته دور از فوتبال خواهد بود اما اینکه تعویض شده و به بازی ادامه نداده، می‌تواند جدی بودن این آسیب‌دیدگی را نشان بدهد.

چند صد کیلومتر این طرف‌تر و در ورزشگاه آزادی، علی کریمی در دقیقه ۱۵ بازی برابر سپاهان از کشاله ران احساس مصدومیت کرد و جای خود را به مارکوس نویمایر داد تا نگرانی‌های کادرفنی تیم ملی بیشتر شود. هافبک مورد علاقه کارلوس کی‌روش، جام جهانی را به علت کمردرد از دست داد و به واسطه این مصدومیت هنگام ورودش به استقلال حواشی بسیاری را تجربه کرد. او حالا پس از احساس درد مقابل سپاهان در همان دقایق ابتدایی از زمین خارج شد و میزان دوری او از فوتبال هم بعد از دریافت جواب ‌ام آر‌ای مشخص می‌شود.

احمد نوراللهی مصدوم بعدی تیم ملی است. هافبک شماره هشت پرسپولیس بازی برابر سایپا را از دست داد و حضورش در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن در هاله‌ای از ابهام است. نوراللهی به دلیل پارگی عضله چهار سر پایش، مدتی دور از فوتبال خواهد بود اما این آسیب‌دیدگی آنقدر جدی نیست که او اردوی سوم تیم ملی را از دست بدهد، مگر آنکه سرمربی پرتغالی تیم ملی دیگر نظری روی او نداشته باشد.

دیگر بازیکنی که آسیب دیده و حدود یکی دو ماه نمی‌تواند بازی کند، پژمان منتظری است. پژمان شرایط سخت‌تری را نسبت به سایر مصدوم‌های تیم ملی تجربه می‌کند. او با آسیب‌دیدگی جدی از ناحیه مچ پا رو‌به‌رو شده و شاید حتی حضورش در جام ملت‌های آسیا مقدور نباشد. این مدافع باتجربه، علاوه بر بازی‌های آینده استقلال، اردوی بعدی تیم ملی را هم از دست می‌دهد و همین مساله کارلوس کی‌روش را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد.

منتظری روند درمانی خود را مانند پورعلی‌گنجی تحت نظر کادر پزشکی تیم ملی ادامه می‌دهد و باید منتظر اظهارنظر رسمی از سوی آنها در خصوص میزان دوری مدافع مصدوم استقلال از زمین باشیم. روزبه چشمی هم در اردوی قبلی تیم ملی آسیب دید اما مقابل سپاهان به ترکیب استقلال برگشت تا مشخص شود آسیب‌دیدگی او چندان جدی نبوده است.

تعداد بازیکنان مصدوم تیم ملی به عدد ۶ رسیده و کی‌روش باید فهرست خود را بدون پورعلی گنجی، عزت‌اللهی، منتظری، دژاگه و علی کریمی بنویسد. البته درباره دژاگه و کریمی، کی‌روش ابتدا نظر پزشکان را می‌پرسد و بعد تصمیم نهایی را می‌گیرد.

اردوی آبان‌ماه، آخرین اردوی آماده‌سازی تیم ملی خواهد بود. اردویی که در آن تا حدودی مشخص می‌شود کدام بازیکنان با تیم ملی به جام ملت‌های آسیا می‌روند و کدامیک خط می‌خورند. اینکه چندین بازیکن در اردو نباشند، مشکل بزرگی است که نه تنها کی‌روش بلکه  فدراسیون فوتبال را هم نگران کرده.

اگر آسیب‌دیدگی کریمی، دژاگه و نوراللهی جدی باشد، کی‌روش مجبور است بازیکنان جدیدی به اردوی تیم ملی دعوت کند. آن‌وقت کی‌روش باید انتخاب کند. از بین این بازیکنان باتجربه اما آسیب‌دیده یا بازیکنان تازه‌نفسی که در لیگ می‌درخشند. تصمیم را کی‌روش می‌گیرد اما به نظر می‌رسد او به بازیکنانی اطمینان می‌کند که سال‌هاست کنارش حضور دارند. بازیکنانی که می‌دانند کی‌روش چه می‌خواهد و سرمربی تیم ملی هم راه استفاده از آنها را بلد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.