جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرعامل بنیاد باران درباره انتشار تصاویری از اسباب‌کشی دفتر رئیس دولت اصلاحات می‎گوید که ایشان درحال جمع‌آوری اسباب و اثاثیه هستند. موضوع تخلیه دفتر ایشان، مربوط به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) است. آقای خاتمی هم به این دلیل که همکار مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام(ره) هستند، در این ساختمان حضور دارند.

وی درباره علت جابه‎جایی دفتر رئیس دولت اصلاحات تصریح می‎کند: از مدت‎ها قبل بنیاد مستضعفان فشار آورده‎ است که ایشان این ساختمان را تخلیه کند. بنابراین ما هم به‌دنبال تخلیه این محل هستیم.

امام با تأکید بر اینکه علت جابه‎جایی دفتر سید محمد خاتمی فشار بنیاد مستضعفان است، می‎گوید: اخیراً در اخبار آمده‎ است که این جابه‎جایی بعد از دیدار ایشان با آیت‎الله شبیری زنجانی اتفاق افتاده است، اما جابه‎جایی دفتر ایشان هیچ ربطی به این دیدار ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت نقشی در تخلیه این دفتر ندارد، می‎گوید: بر اساس مقررات، دولت نسبت به تأمین دفتر رؤسای جمهور سابق، تکلیف دارد و باید محلی را مشخص بکند.

او در ادامه می‌افزاید: قبلاً محلی را مشخص کرده بودند که در دولت احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق تلفن‎ها، آب و برق آن را قطع کردند و ایشان را مجبور کردند که آن دفتر را ترک کنند. اما درحال حاضر نیز دولت باید جایی را مشخص کند که ایشان در آنجا مستقر بشود.

امام همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا دولت اقدامی در جهت تأمین دفتر انجام نداده است، می‎گوید: نه، تا به الان دفتری مشخص نشده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.