نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت را بررسی می کنند. رئیس‌جمهور نیز که برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود در مجلس حضور یافته است، لحظاتی پیش سخنرانی خود را در صحن علنی مجلس آغاز کرد.

حسن روحانی روز یکشنبه 29 مهر، محمد اسلامی را برای تصدی وزارت راه، فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت اقتصاد، رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت کار به مجلس معرفی کرد.

اهم اظهارات رییس جمهور را بخوانید؛

* آنچه که در هفته‌های گذشته شاهد بودیم پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه‌های آمریکا بوده است. ما از لحاظ سیاسی بی‌تردید در سطح جهان پیروزی کم نظیر تاریخی را در اختیار داریم.

*کمتر سراغ داریم که آمریکا در سطح جهان تصمیمی مهمی را علیه یک کشور بزرگ اتخاذ کرده باشد و هم‌پیمانان سنتی او آمریکا را رها کرده باشند.

*اگر در این مجلس یک سال پیش به بحث وبررسی می‌پرداختیم که اگر روزی در حقوق لاینفک ملت ایران آمریکا بایستد واروپا در کنار ایران بماند، حتما اکثریت قاطع جمع ما نمی‌پذیرفتند و می‌گفتند این یک خوش بینی محض است.

*پیروزی سیاسی ملت ایران در ماه های اخیر یک پیروزی کم نظیر در تاریخ است.

*چه کسی فکر می کرد در ظرف چند ماه در سه صحنه بزرگ حقوقی نمایندگان ملت ایران به پیروزی برسند.

*در دادگاه لاهه، ایران مقتدر تا کنون 2 بار در ماه های اخیر مقابل آمریکا پیروز شده است.

*ملت ما از لحاظ سیاسی دست برتر را دارد. از لحاظ افکار عمومی جهان ایران را کشوری متعهد به تعهدات خود و آمریکا را به عنوان کشوری که هم وفای به عهد ندارد و هم مقررات بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد، می‌دانند.

*ما نیازمند دو موفقیت هستیم؛ از لحاظ سیاسی و اقتصادی. تمام برنامه‌ها برای این بوده که مردم ایران در مشکل اقتصادی قرار بگیرند و مردم به ستوه بیایند و در برابر آمریکا سر فرود بیاورند و در موضوع دیگر یعنی موضوع روانی و اجتماعی مردم را به آینده ناامید کنند.

*بدون حمایت قوه قضاییه و نیروهای مسلح و بدون هدایت مقام معظم رهبری نمی‌توانیم پیروز شویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.