حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رویکرد مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: نسبت به رویکرد مجلس شورای اسلامی درباره رای اعتماد به وزرای پیشنهادی بسیارخوش‌بین هستم و با توجه به گفت‌وگو هایی که در حال انجام است و همچنین حضوری که افراد معرفی شده در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی مجلس داشته‌اند، بسیار امیدوارم که وزرای پیشنهادی رای بالایی از نمایندگان اخذ کنند.

وی همچنین درباره طرح اظهاراتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس، گفت: آقای شریعتمداری برای پاسخگویی به ابهامات مطرح شده اعلام آمادگی کرده‌ است. همچنین طی روزهای گذشته در جلساتی که در مجلس داشته‌اند، پاسخ‌های خوبی به این ابهامات مطرح کردند و توانستند نمایندگان را قانع کنند.

رئیس‌جمهوری یکشنبه ۲۹ مهر ۹۷ طی نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی، محمد اسلامی، فرهاد دژپسند، رضا رحمانی و محمد شریعتمداری را به ترتیب برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد.

قرار است مجلس در جلسه روز شنبه ۵ آبان، صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.