یونهاپ روز جمعه گزارش کرد بر اساس توافق صورت گرفته، مسئولان فرماندهی سازمان ملل و همچنین ماموران دو کره امروز و فردا نیز کار راستی آزمایی و تایید پایان فرایند غیرنظامی کردن این منطقه را انجام می دهند.

سران دو کره ماه سپتامبر به یک توافق نظامی مهم در پیونگ یانگ دست یافتند و بر اساس آن مسئولان نظامی دو کشور و سازمان ملل اقدام به پاکسازی منطقه نظامی مرزی کرده اند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای در همین باره آورده است ماموران نظامی دو کشور و سازمان ملل این منطقه را از هر گونه تسلیحات پاکسازی کرده اند و از این پس مردم و گردشگران می توانند در این منطقه بین ساعات ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر به وقت محلی تردد کنند و گشتی مشترکی با ۳۵ سرباز از دو کره امنیت ناحیه را برعهده گرفته اند.

کار پاکسازی منطقه از مین ها و دیگر تسلیحات از ابتدای ماه جاری میلادی شروع شد و کره شمالی نیز برای برداشتن موانع نظامی و تسلیحاتی فعالیت گسترده ای داشته است.

توافقنامه ای را که بر اساس آن قرار شد این منطقه از تسلیحات و هرگونه تجهیزات نظامی و مین پاکسازی شود، وزیران دفاع دو کشور ماه گذشته در حاشیه دیدار سران دو کره در پیونگ یانگ امضا کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.