در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست مجارستان،سعید عبدولی نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم ایران در سومین مبارزه خود برابر رفیق حسین‌اف قهرمان اروپا از آذربایجان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.عبدولی برای رسیدن به فینال باید امشب(پنج‌شنبه) به مصاف امره کوش دارنده مدال برنز جهان از ترکیه برود.

عبدولی پیش از این به ترتیب برابر ادگار بابایان نفر دوم اروپا از لهستان و لاشا گوبادزه نفر سوم جهان از گرجستان با ضربه فنی پیروز شده بود.

اما محمدعلی گرایی دارنده مدال برنز جهان و یکی از شانس‌های اصلی ایران برای کسب مدال در این رقابت‌ها در سومین مبارزه خود و در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۷۲ کیلوگرم برابر رسول چونایف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان در یک مبارزه سخت با نتیجه نزدیک ۵ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

گرایی برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد در غیز اینصورت حذف خواهد شد.رسول چونایف باید در نیمه نهایی برابر فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان به روی تشک برود.

گرایی پیش از این  در دیدار نخست به مصاف دائه کیون پارک از کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه خود و در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر مورات داگ از ترکیه با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری رسید.

اما محسن حاجی پور نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم ایران که در دومین مبارزه خود برابر دانیر اسماعیل اف دارنده مدال برنز اروپا از مولداوی شکست خورده بود با توجه به شکست ۹ بر صفر این کشتی گیر مقابل تاسمرادوف ازبک،حاجی‌پور از دور رقابت‌ها کنار رفت.حاجی پور در دور نخست حریف خود از پورتوریکو را شکست داده بود.

پیش از این و در جریان رقابت های ۴ وزن نخست،مسلم نادری خادم در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز مقابل سورتسومیا از گرجستان در همان دور نخست ۶ بر یک شکست خورد و باید منتظر صعود او به دیدار فینال باشد در غیر اینصورت حذف می‌شود.کشتی‌گیر گرج تا این لحظه موفق شده به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.