دفتر اطلاع رسانی ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، وی در تماسی تلفنی با سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان گفت‌: توضیحات فعلی ریاض درباره حادثه قتل خاشقجی فاقد اعتبار است و به همین دلیل به شدت نیاز است که ابعاد مبهم آنچه دقیقا رخ داده، مشخص شوند.

در بیانیه منتشر شده از سوی این دفتر آمده است: نخست وزیر انگلیس در این گفت‌وگوی تلفنی به شدت ریاض را به همکاری با مسؤولان آنکارا در زمینه تحقیقات و شفاف‌سازی در مورد نتایج آن تشویق کرد.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ترزا می در ادامه بر اهمیت روشن شدن تمامی حقایق درباره پرونده خاشقجی تاکید کرد.

ترزا می در اولین اقدام کشورش در واکنش به این پرونده اعلام کرد، ورود تمامی متهمان این پرونده به خاک انگلیس ممنوع می‌شود.

نخست وزیر این کشور در سخنرانی که در پارلمان انگلیس داشت، تاکید کرد: ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس اقدامات لازم را درباره تمامی کسانی که متهم به دست داشتن در قتل خاشقجی هستند، در پیش گرفته و از ورود همگی آنها به انگلیس جلوگیری کرده واگر ویزایی برای آنها صادر شده، آنها را باطل می‌کند.

فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا خواستار مشخص شدن عاملان قتل خاشقجی شده و تاکید کرد: این به معنی تلاش برای انتقام گیری و یا یافتن قربانی نیست.

موگرینی تاکید کرد: کشورهای اروپایی موضع‌گیری مشترکی درباره روابط‌شان با عربستان اتخاذ کرده و خواستار اجرای تحقیقاتی جامع و شفاف در پرونده قتل خاشقجی شدند.

وی افزود: تلاش‌ها در این زمینه با همکاری شرکای بین‌المللی اتحادیه اروپا ادامه‌ دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.